«Pasažieru vilciena» apgrozījums pirmajā ceturksnī pieaudzis par 2,9%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

AS «Pasažieru vilciens» šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 16,423 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,9% vairāk nekā 2017.gada attiecīgajā periodā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājusies par 9,3% un bija 243 957 eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Kompānija 2018.gada pirmajos trijos mēnešos pārvadājusi 3,876 miljonus pasažieru, kas ir par 0,2% vairāk nekā 2017.gada pirmajā ceturksnī, kad «Pasažieru vilciens» pārvadāja 3,868 miljonus pasažieru.

«Pasažieru vilciena» vadības ziņojumā teikts, ka uzņēmums 2015.gada septembrī sāka jaunu elektrovilcienu iepirkumu. Iepirkuma otrajā kārtā dalību turpina četri pretendenti - «Patentes Talgo», «Stadler Polska», «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» un «Škoda Vagonka». «Noslēguma fāzē ir tehnisko piedāvājumu izskatīšana un pārrunu process ar pretendentiem, kuru laikā iespējams precizēt piedāvājumu tehnisko specifikāciju. Ņemot vērā šādu kārtību, plānots, ka finanšu piedāvājumus iesniegs visi pretendenti. Līdz šā gada otrā ceturkšņa beigām plānots aicināt pretendentus iesniegt finanšu piedāvājumus. Sabiedrības mērķis ir līgumu par elektrovilcienu piegādi noslēgt 2018.gada laikā,» teikts vadības ziņojumā.

Tāpat kompānijas vadība norāda, ka paralēli jauno elektrovilcienu iepirkumam norit darbs ar starptautiskajām finanšu institūcijām, lai nodrošinātu finansējuma piesaisti elektrovilcienu iegādei. Vienlaikus tiek strādāts ar Valsts kasi un vietējām bankām, lai kompānija varētu piesaistīt pēc iespējas lētāku finansējumu elektrovilcienu iegādei.

Pēc «Pasažieru vilciena» vadības vēstītā, tiks izvērtēti arī iespējamie scenāriji depo rekonstrukcijai vai būvniecībai, lai nodrošinātu elektrovilcienu uzturēšanu un remontus.

«Lai turpinātu uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, plānojam pilnībā nomainīt biļešu kasu sistēmu, kas atbildīs ārējo normatīvo aktu prasībām,» sacīts vadības ziņojumā.

«Pasažieru vilciena» vadība informē, ka jaunā biļešu kasu sistēma būs ātrdarbīgāka, ļaujot ietaupīt biļešu tirdzniecībai patērēto laiku. Tāpat jaunā biļešu kasu sistēma nodrošinās augstāku aizsardzību pret viltojumiem, kā arī ļaus veikt precīzāku pasažieru uzskaiti konkrētos vilcienos un aprēķināt vilcienu piepildījumu, tādējādi ļaujot efektīvāk veikt maršrutu plānošanu.

«Pēc sistēmas atbilstības pārbaudes tā tiks sertificēta Valsts ieņēmumu dienestā. Sabiedrība plāno sākt jaunās sistēmas izmantošanu 2018.gadā,» teikts vadības ziņojumā.

Tāpat «Pasažieru vilciena» vadība vēsta, ka kopā ar publiskās dzelzceļa infrastruktūras uzturētāja VAS «Latvijas dzelzceļš» pārstāvjiem tiek risināts jautājums par vilcienu kustības ātruma palielināšanu.

2018.gada pirmajā ceturksnī «Pasažieru vilciens» veicis kapitālieguldījumus 305 000 eiro apmērā, tostarp lielākās investīcijas veiktas ritošā sastāva plānveida remontos - triju dīzeļvilcienu vagonu kapitālie remonti veikti 149 tūkstošu eiro apmērā, bet divu elektrovilcienu vagonu kapitālie remonti veikti 137 tūkstošu eiro apmērā.

«Būtiskākais risks, kas var ietekmēt sabiedrības darbību, ir nepietiekams finansējums zaudējumu kompensēšanai,» teikts vadības ziņojumā, piebilstot - lai minimizētu šo risku, kompānija bija piesaistījusi kredītlīniju «Swedbank» ar kopējo limitu 10,5 miljoni eiro, taču šobrīd kompānijai finanšu līdzekļi ir pietiekamā apmērā, tāpēc, lai samazinātu izmaksas, kredītlīnijas līgums uz laiku ir izbeigts.

«Pasažieru vilciena» vadība arī norāda, ka, ekspluatējot 2016.gadā modernizētos dīzeļvilcienus, ir konstatēti vairāki garantijas remontu izpildes termiņu kavējumi, taču pastāv risks, ka pilnsabiedrība «DMU vilcieni» nespēs līgumā noteiktajos termiņos izpildīt garantijas saistības. Lai mazinātu šo risku, kompānija ir saņēmusi garantijas laika nodrošinājumu 1,1 miljona eiro apmērā, lai segtu potenciālās izmaksas, kas saistītas ar garantijas gadījumiem.

Pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai ikdienā «Pasažieru vilciens» izmanto 23 elektrovilcienu sastāvus un 18 dīzeļvilcienu sastāvus.

2017.gada pirmajā ceturksnī «Pasažieru vilciens» strādāja ar 15,962 miljonu eiro apgrozījumu un guva 268 875 eiro peļņu.

«Pasažieru vilciens» ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu