Pētījums: interneta aplikāciju karalis – e-pasts (2)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: OZAN KOSE / AFP

Lai kādas iespējas arī piedāvātu globālais tīmeklis, elektroniskais pasts joprojām ir nozīmīgākā aplikācija internetā, bet tā lietotāju pulks ar katru gadu turpina pieaugt, liecina prestižās tehnoloģiju tirgus izpētes kompānijas «Radicati» dati.

Pēc «Radicati» analītiķu aplēsēm, šogad e-pasta kastīšu skaits pasaulē palielināsies līdz 4,116 miljardiem pretstatā 3,899 miljardiem pērn, bet 2017.gadā būs izveidoti jau teju pieci miljardi e-pasta kastīšu.

«Lai arī tehnoloģijas attīstās teju prātam neaptveramā ātrumā, e-pasts joprojām ir mūsu caurlaide internetā, arī tad, ja vēlamies reģistrēties kādā no sociālajiem tīkliem. Būtiski, ka liela sabiedrības daļa joprojām jauniem interneta pakalpojumiem izvēlas reģistrēties, izmantojot e-pastu, nevis sociālos tīklus, tā saglabājot anonimitāti,» komentē «Inbokss» pārstāvis Andis Kulinskis.

E-pasta izmantojuma līknei ir augšupejoša tendence, jo arvien vairāk bērnu un senioru apgūst datora un gudro ierīču lietošanas prasmes. Šo pieaugumu veicinājuši tādi projekti kā «Lattelecom» bezmaksas datorprasmju apmācība «Pieslēdzies, Latvija!» un «Inbox.lv» sadarbības projekts ar «Latvenergo» un «Kultūras ministriju» – «Trešais tēva dēls».

Pasaulē 2013.gadā ik dienu nosūtīja 182,9 miljardus e-pasta ziņojumu, šogad šis rādītājs palielināsies līdz 191,4 miljardiem ziņojumu, bet 2017.gadā sasniegs jau 206,6 miljardus dienā, lēš «Radicati».

Cita ar e-pastiem saistīta statistika apliecina, ka «ātrās» saziņas formas (īsziņas, «Snapchat», «Facebook» un «Twitter» u.c.) epastu no troņa tik vienkārši vis negāzīs.

  • 91% interneta lietotāju savu e-pastu pārbauda vismaz vienu reizi dienā;
  • Lielākā daļa epastu tiek lasīti laikā no pulksten 14.00 līdz pulksten 17.00;
  • Lai izdrukātu visu e-ziņojumus, kurus «Inbox.lv» lietotāji izsūta cits citam dienas laikā, būtu jānocērt pieci tūkstoši koku gadā;
  • Starptautiskā konsultāciju firma «McKinsey & Company» ir izpētījusi, ka piesaistīt jaunus klientus ar e-pastu starpniecību ir 40 reizes efektīvāk nekā ar sociālajiem medijiem;
  • Gandrīz puse epasta lietotāju saņemtās vēstules atver kādā mobilajā ierīcē.
Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu