Bite "barojas" no citu operatoru zvaniem; tīklā pamanīti "datu rīmas" (5)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Mobilo sakaru operators "Bite Latvija" barojas no citu operatoru zvaniem "Bites" klientiem, preses konferencē, apspriežot detalizētu operatora ieņēmumu izklāstu, secināja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis.

Lelis, kurš bija aicināts piedalīties "Bite Latvija" pasākumā, norādīja, ka liela daļa operatora ieņēmumu, kuri tika prezentēti eiro valūtā, bija "ieņēmumi no starpsavienošanas" un "sakaru nodrošināšanas uz citiem tīkliem" jeb maksas par sarunu tranzīta pakalpojumu. Viņš teica, ka to varētu uzskatīt par sava veida "šķērssubsīdijām" operatora tā sauktajiem nulles tarifu plāniem, kas neprasa maksu par sarunām "Bites" tīklā.

Kā izskanēja "Bite Latvija" finanšu direktora Ņikita Sergienko prezentācijā, operators pērn ieņēma teju 11,58 miljonus eiro (8,1 miljonu latu) starpsavienojumu maksās, kas ir par 32% vairāk nekā 2009.gadā. Maksas par sarunu tranzītu bija 7,26 miljoni eiro (5,08 miljoni latu), kas kopā ar starpsavienojumu maksām veidoja gandrīz pusi no "Bite Latvija" kopējiem ieņēmumiem 39,03 miljonu eiro (27,3 miljoni latu) apmērā.

"Bite Latvija" ieņēmumi no abonentu regulāriem maksājumiem 2010.gadā bija 4,3 miljoni eiro (3,01 miljons latu), kas ir par 6,6% mazāk nekā 2009.gadā, informēja prezentācijā. Savukārt par pakalpojumiem savā tīkla "Bite" no klientiem ieņēmusi tika 448 000 eiro (313 600 latus), kas ir par 35,6% vairāk nekā 2009.gadā.

"Bite" radiotīklu plānošanas un optimizācijas vadītājs Gints Butens stāstīja, ka operatora mobilā interneta tīklā parādījušies pirmie "datu rīmas" - ap 300 lietotāju, kuri atbild par gandrīz 100% datu pārraides apjoma pieaugumu.

Butens teica, ka datu pārraides apjomi pieauguši 2,3 reizes kopš pērnā gada septembra. Sergienko sacīja, ka tīklā esot starp 20 000 un 30 000 klientu, kas mobilo internetu lieto ar datorā iespraužama modema palīdzību. "Iznāk, ka apmēram 1% šo lietotāju atbild par gandrīz visu datu pārraides apjoma pieaugumu," secināja finansu direktors.

Savukārt "Bite Latvija" datu produktu menedžeris Edgars Kalniņš informēja, ka drīzumā tikšot noslēgts līgums, kas ļaus Latvijas "Blackberry" viedtelefonu lietotājiem pirkt un lejupielādēt programmiņas jeb sīkrīkus no interneta veikala "Blackberry App World".

Kalniņš arī teica, ka Latvijā esot aptuveni 10 000 "Blackberry" telefonu lietotāju, kam Sergienko piebilda, ka tas esot gandrīz uz pusi tik daudz, cik Latvijas mobilo sakaru tīklos pamanīti "Apple" viedtelefoni "iPhone".

Diskusijas gaitā starp Sergienko, Kalniņu un Butenu izskanēja, ka Kanādas "Research in Motion"(RIM) radītā "Blackberry" viedtelefonu sērija esot īpaši izstrādāta, lai saudzīgi izmantotu datu pārraides jaudas. "Bite" menedžeri savukārt "iPhone" raksturoja kā rijīgu datu pārraides patērētāju.

No klātesošo mediju pārstāvju puses izskanēja izbrīnīti komentāri, ka Latvijā saradies tik daudz "Blackberry" lietotāju bez oficiālas iespējas nopirkt biznesam vajadzīgus sīkrīkus. Bez šāda aprīkojuma "Blackberry" modeļi darbojoties tikai kā e-pasta sūtīšanas un saņemšanas rīki ar zināmām iespējām sinhronizēt darāmo darbu kalendārus u.tml.

Ziemeļamerikā "Blackberry" ieguva milzu popularitāti biznesa aprindās kā sava veida "kabatas e-pasta" un darāmo darbu sakārtošanas rīks. Daži uzņēmēji un vadītāji bija tā pieķērušies šiem telefoniem, ka tos iesauca par "Crackberry" - ar atsauci uz ārkārtīgi atkarību izraisošu kristalizēta, smēķējama kokaīna paveidu jeb "crack".

Pēdējā laikā ASV tirgū "Blackberry" pārdošanas apjomus apsteiguši telefoni ar informācijas tehnoloģiju (IT) koncerna "Google" izstrādāto operētājsistēmu "Android". Latvijā "Bite" jau vairākus gadus ekskluzīvi piedāvā "Blackberry" telefonus, taču daļa arī pirkta ārzemēs un ievesti Latvijā.

Jau ziņots, ka "Bite Latvija" 2010.gadā strādājis ar 1,9 miljonu latu EBIDTA (peļņa/zaudējumi pirms procentu, nodokļu, amortizācijas un nolietojuma atskaitījumiem) zaudējumiem, kas ir par 71% mazāk nekā 2009.gadā. Operatora ieņēmumi pērn sasniedza 27,3 miljonus latu, kas ir par 22% vairāk nekā 2009.gadā. Uzņēmuma klientu skaits ir vairāk nekā 320 000, tas ir audzis par 70%.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu