Latvijas iedzīvotāju biežāk lietotie pakalpojumi elektroniskajā vidē - norēķini un iepirkšanās

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Latvijas iedzīvotāju biežāk lietotie pakalpojumi elektroniskajā vidē ir norēķini, iepirkšanās, informācijas meklēšana un izklaide, liecina uzņēmuma «Lattelecom» veiktā aptauja.

41% aptaujāto par labu servisu jeb optimālu atbildes laiku uzņēmuma vai iestādes atbildei uz uzdoto jautājumu internetā uzskata vienu diennakti. Viena piektdaļa iedzīvotāju vēlētos saņemt atbildi uz jautājumu divu līdz trīs stundu laikā, savukārt viena septītā daļa aptaujāto uzskata, ka atbildei jāseko ne vēlāk kā stundas laikā.

«Elektroniskie pakalpojumi ir kļuvuši par ikdienu. Interesanti, ka salīdzinoši augsts ir elektronisko norēķinu lietotāju īpatsvars vecuma grupā 55 līdz 74 gadi, kas liecina, ka arī vecākā paaudze aktīvi izmanto digitālās iespējas. Biežāk lietoto pakalpojumu klāstā sāk parādīties arī uzņēmumu lojalitātes programmas. Tāpat pamazām Latvijas iedzīvotāju dienas kārtībā ienāk arī datu uzglabāšana un e-paraksta izmantošana,» norāda «Lattelecom» Privāto klientu daļas direktore Elīna Abika.

Aptuveni ceturtā daļa iedzīvotāju uzskata, ka elektronisko pakalpojumu vide Latvijā ir droša, saprotama, ātra un satura ziņā uzticama, kā arī attīstīta un ar plašu pakalpojumu klāstu. Lielākā daļa par to šaubās vai arī ir pārliecināti, ka nepieciešami uzlabojumi.

Latvijā elektroniskie pakalpojumi biežāk tiek lietoti, izmantojot pārnēsājamos vai stacionāros datorus. Tikai nedaudz aptaujāto tos izmanto viedtālrunī un planšetdatorā. Šāda ierīču izvēle ir tipiska Latvijas patērētājiem, jo īpaši izmantojot interneta iespējas, kas pieprasa identifikāciju ar personas datiem vai internetbankas datiem.

Kopumā 82% aptaujāto atzinuši, ka elektroniskie pakalpojumi ir uzņēmuma priekšrocība, un viņiem ir būtiski sazināties un izmantot servisu elektroniskajā vidē.

Pētījums veikts sadarbībā ar uzņēmumu «PHD Snapshot» šogad martā, internetā aptaujājot 721 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu