Krievija nakts aizsegā var izsēdināt desantu Daugavpilī (778)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latvijas pierobežā Krievija veido bāzi ar pasaulē modernākajiem kaujas helikopteriem, kas stundas laikā varētu sasniegt Rīgu, vēsta TV3 raidījums «Nekā personīga».

Veido plašu aviobāzi

50 kilometru attālumā no mūsu robežsargu posteņiem Ostrovas pilsētā Krievija veido vienu no plašākajām aviobāzēm šajā reģionā. Tur jau nogādāti gandrīz 20 helikopteri, kurus var uzskatīt par modernākajiem, ātrākajiem un arī dārgākajiem pasaulē. Viena tāda lidaparāta cena ir pielīdzināma visam pagājušā gada Latvijas aizsardzības budžetam.

Militāristi uz Krievijas aktivitātēm raugās ar bažām.

Mūsu aizsardzības sistēmas nav gatavas pamanīt šādus helikopterus, jo tie lido pārāk zemu, lai tos redzētu šobrīd strādājošie radari.

Latvijas aprīkojums - pieticīgs

Tikmēr Lielvārdē bāzējas Latvijas gaisa spēku vienība. Tās aprīkojums gan ir krietni pieticīgāks – četri helikopteri, kas paredzēti glābšanas darbiem uz sauszemes un jūrā. Latvijas armijai lidaparātu, ar kuriem būtu iespējams dot bruņotu triecienu, nav.

Aviācijas eskadriļas komandieris ar lepnumu izrāda Latvijas gaisa spēku ekipējumu, ko iespējams ievietot vienā nelielā angārā. Tie ir Krievijas ražojuma helikopteri. Jaunākais būvēts ap 2000. gadu. Pārējie vēl deviņdesmitajos.

Nesen Latvijas gaisa spēki trenējušies arī ar vecajām lidmašīnām. Nu tās noliktas ekskursantu apskatei, jo tehniski un morāli novecojušas. Mūsu armijas gaisa kuģu parks ir četri lielie MI – 17 un divi nelieli helikopteri MI-2, kas šobrīd atrodas kapitālajā remontā.

«Meklēšanas dežūrās mēs esam visu laiku. Darba laikā līdz 17.00 esam 20 minūšu gatavībā, ārpus darba laika 90 minūšu attiecīgi arī sestdienās un svētdienās. Tas ir viens no mūsu galvenajiem uzdevumiem,» skaidro NBS Aviācijas eskadriļas komandieris, majors Armands Špillers.

Gaisa spēku uzdevums nav uzbrukt. Viņi piedalās cilvēku meklēšanas un glābšanas operācijās. Līdz slimnīcām Rīgā palīdz nogādāt smagāk cietušos. Helikopteri nesen aprīkoti ar īpašām meklēšanas ierīcēm, kas redz siltus priekšmetus un palīdz meklēšanas darbos sliktos laika apstākļos un tumsā. Vienas ierīces cena aptuveni miljons latu. Iepirktas tādas četras. MI-17 maksimālais lidošanas ātrums ir 250 kilometri stundā. No Liepājas līdz nosēšanās laukumam Gaiļezera slimnīcā Rīgā varot atlidot nedaudz vairāk kā stundas laikā. Lidaparātā vieta 19 cilvēkiem. Vienā stundā lidaparāts patērē 800 litrus degvielas un ar pilnu bāku var nolidot 2,5 stundas.

Lai gaisa spēki strādātu ar pilnu jaudu – būtu nepieciešamas 6 ekipāžas. Šobrīd nokomplektētas četras.

Krievija atjauno bāzi pie Latvijas robežas

Ukrainas iedzīvotāju filmētajos kadros no pirmajām Krievijas armijas iebrukuma dienām bija redzami helikopteri, kas zemā lidojumā virs koku galotnēm devās Krimas virzienā. Šeit redzamie gan nav paši dārgākie un modernākie, kas Krievijas armijas arsenālā pieejami. MI 26 ir ierindas kaujas mašīnas.

Krietni modernāki helikopteri bāzēti vien 50 kilometru attālumā no Latvijas robežas.

«Ostrova 5» karaspēka bāze saglabājusies vēl no padomju laikiem. Pēdējos gadus stāvējusi tukša. Bet šobrīd Krievija nolēmusi to atjaunot. Pēc kārtas piecpadsmitā aviācijas bāze, kur pēc gada vai diviem būs nobāzēti 100 lidaparāti. Kā skaidro atvaļinātais bruņoto spēku kapteinis Mārtiņš Vērdiņš, to taktiskais uzdevums - iebrūkot pretinieka teritorijā, sniegt atbalstu sauszemes karaspēkam.

«Kaujas helikopteri komplektā ar kravas helikopteriem var tikt izmantoti aeromobilām operācijām. Tas nozīmē, ka paceļas gaisā no viena lidlauka, pārlidojam aizsardzības kaut kādas robežas vai valsts robežas, nosēžamies pretinieka teritorijā, izkraujam kravu – kaujiniekus un aizlidojam. Kaujas helikopteri vajadzīgi, lai segtu visu šo operāciju,» skaidro Vērdiņš.

K 52, saukti arī «Aligator», kas šobrīd ir pasaulē vieni no ātrākajiem, lido virs 300 kilometriem stundā. To korpuss ir īpaši droši pret lodēm.

Lidaparāti ar savām raķetēm spējīgi iznīcināt tankus un bruņumašīnas.

Īpašu stabilitāti, pat lidojot spēcīgas vētras laikā, un manevrētspēju nodrošina divi rotori, kas katrs griežas savā virzienā. Krievijas Federācija ik gadu savam militāri rūpnieciskajam kompleksam pasūta aptuveni 20 šādus helikopterus. To darbības rādiuss ir aptuveni 500 kilometri. Tātad

Ostrovas bāze ir tiešs drauds Latvijai, Lietuvai un Igaunijai,

norāda raidījums.

Militāristi uzskata, ka pēc šīs aviobāzes izveidošanas Latvijai nopietni jādomā, kā stiprināt izlūkošanu pierobežā. Krievijas jaunās paaudzes helikopteri kaujas uzdevumos dodas zemā lidojumā - ne augstāk par koku galotnēm.

Un tik zemu lidojošus objektus Latvijas NATO radars nespēj uztvert.

Krievija nakts aizsegā var izsēdināt desantu Daugavpilī

Ja NATO lidmašīnas tajā brīdī nav gaisā un nevēro pierobežas teritoriju, tad

Krievijas helikopteri var pa nakti aizlidot līdz Daugavpilij, piezemēties, izsēdināt desantu un neviens viņus neredzēs.

«Teorētiski es šādu situāciju neizslēdzu, jā. Pašreizējā brīdī eksistējošais ekipējums, kas bruņoto spēku rīcībā ir, - mēs to nespējam fiksēt, ja viņš ir pietiekami zemu lidojošs,» apliecina atvaļinātais bruņoto spēku ģenerālis Gundars Ābols.

Šobrīd zināms, ka Latvijas armija plāno iepirkt lietotas kaujas bruņumašīnas no Lielbritānijas. Bijušie militāristi spriež, ka tās kalpos kā bāze pretgaisa aizsardzības raķetēm, ko tuvākajā laikā Latvijas armija varētu iegādāties, lai stiprinātu mūsu pierobežas aizsardzību. Un steidzami jāveido jauns gaisa radaru tīkls.

Komentāri (778)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu