ASV izgudro «iPhone» aplikāciju - tuvāko «labo pirkumu» karti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX/REUTERS

ASV kompānija «Center'd» izgudrojusi sīkprogrammu «Dealmap», kas uz «iPhone» mobilā telefona displeja parāda visas lietotājam tuvumā esošās vietas ar izdevīgiem pirkumiem un pakalpojumu piedāvājumiem, raksta informācijas tehnoloģiju (IT) portāls «TechCrunch».

Arī Latvijā ir aptuveni līdzīgs pakalpojums «Streetview», ko piedāvā «Lattelecom» informatīvais dienests «1188» ar iespēju komersantiem pirkt reklāmas, kas parādās viņu atrašanās vietas attēlos virtuālajā pilsētas vidē, kur daļa Rīgas un turpmāk arī citas pilsētas būs redzamas kā 360 grādos grozāmas fotogrāfijas ielas līmenī.

Kā raksta portāls, caur «Apple» sīkprogrammu veikalu «App Store» lejuplādējamā programmiņa uz kartes rāda simboliņus dažāda veida precēm un pakalpojumiem (restorāniem, piemēram, nazi un dakšu), ko var nomainīt pret sarakstu ar it kā labākajiem piedāvājumiem.

«iPhone» sīkprogramma ir patapināta no «Dealmap» interneta vietnes, kuru nevar lietot, staigājot pa pilsētu. Karte rāda vietas ar izdevīgiem piedāvājumiem 1,6 kilometru aplī ap telefona lietotāja atrašanās vietu.

Tomēr portāla raksta autore Evelīna Rusli pēc programmiņas testēšanas secina, ka «Dealmap» meklēšanas motors, kurš «ķemmē» internetu, meklējot atsevišķu uzņēmumu un tirdzniecības vietu piedāvājumu, pa laikam pieļauj kļūdas.

Tā, piemēram, piedāvājumu «topā» parādījies «bezmaksas» mūzikas un multimediju nesējs «iPod Touch», taču tas, izrādās, bija saistīts ar portatīvā datora «MacBook» pirkumu par aptuveni 2000 ASV dolāru (aptuveni 1200 latu). Rusli raksta, ka «Center'd» izpilddirektore Dženifera Dulskija solījusi uzlabot algoritmu, ar kuru «Dealmap» izsijā informāciju no vairākiem simtiem avotu.

Rakstā norādīts, ka tā sauktā piedāvājumu agregācija jeb apkopošana prezentēšanai internetā ir strauji augošs lauks ar samēra asu konkurenci. Šāda veida pakalpojumos ir ieinteresēti gan komersanti, gan lietotāji, kuri, pastaigājoties ar «iPhone» rokā, var aplūkot tuvākās vietas, kur lēti paēst vai iepirkties.

Nozares pazinēji norāda, ka šādi paņēmieni iekļaujas tā sauktajos uz atrašanās vietu bāzētos pakalpojumos (no angliskā «location based services). Latvijā tiem jau ir zināmi iedīgļi «Lattelecom » informatīvā dienesta «1188» produktā «Streetview» jeb ielas līmeņa fotokolāžas skatienā uz Rīgas un ar laiku arī citu pilsētu galvenajām ielām.

Kā tika skaidrots martā tobrīd jaunā pakalpojuma prezentācijā, reklāmas varēs pirkt gan kā jau nozarē pazīstamus banerus, gan arī, tās šķietami pielīmējot pie attēlā redzamām ēku sienām, it kā tās tur faktiski atrastos. Būs arī iespējas virtuālos gājējus pārsteigt ar kustīgu figūriņu, kas izskries no restorāna vai veikala ar reklāmas vēstījumu.

«Steetview» pakalpojumu var izmantot caur interneta pārlūku un parastu, internetam pieslēgtu datoru.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu