«Carlsberg» pie sliktiem pārdošanas rādītājiem vaino alus pudeļu lieluma ierobežojumus Krievijā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Dāņu alus ražotājs «Carlsberg» paziņojis, ka pie pārdošanas rādītāju krituma pagājušajā gadā daļēji esot vainojams Krievijā ieviestais likums, kas ierobežo plastmasas alus pudeļu lielumu, vēsta aģentūra AP. Piektā daļa no «Carlsberg» kopējiem ieņēmumiem tiek gūti Krievijas tirgū.

Taču 2017.gadā «Carlsberg» ieņēmumi Krievijā saruka par 14%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. «Carlsberg» tirgus daļa Krievijā saruka no 34,6% līdz 31,9%.

Pēc tam, kad Krievijā spēkā stājās jaunais likums par alus pudeļu lielumu, «Carlsberg» piederošajam zīmolam «Baltika» nācās norakstīt 4,8 miljardus kronu (640 miljonus eiro).

«Carlsberg» trešdien paziņoja, ka tā tīrā peļņa aizvadītajā gadā nokritusies līdz 1,26 miljardiem kronu (170 miljoniem eiro), kaut arī 2016.gadā šis rādītājs bija vairākas reizes lielāks - 4,49 miljardi kronu (600 miljoni eiro). Taču ieņēmumu samazināšanās bija mazāk dramatiska - no 62,6 miljardiem kronu (8,4 miljardiem eiro) 2016.gadā līdz 61,8 miljardiem kronu (8,3 miljardiem eiro) 2017.gadā.

Alus ražotāji jau pagājušogad sāka sūdzēties par nelabvēlīgo ietekmi, ko atstājuši Krievijas valdības mēģinājumi ierobežot alkohola patēriņu valstī. Pēdējos gados tika palielināti nodokļi alkoholam, kā arī aizliegta grādīgo dzērienu reklāma.

2017.gada sākumā stājās spēkā aizliegums pārdot alu plastmasas pudelēs, kuru tilpums ir lielāks par 1,5 litriem. Krievijas Alus darītāju savienība lēš, ka apmēram 42% no Krievijā pārdotā alus ir pildīts plastmasas pudelēs, pērn rakstīja portāls «CNN Money».

Plastmasas pudeles ir lētāks iepakojuma veids nekā stikla pudeles vai metāla bundžas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu