Reizniece-Ozola sola stiprināt VID ārvalstu klientu apkalpojošo struktūru

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Makare/LETA

Šogad tiks stiprināta Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ārvalstu klientu apkalpojošā struktūra, sacīja finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS).

Ministre norādīja, ka viņa ir apmierināta ar VID darbu, ko apliecina arī nodokļu ieņēmumu pieaugums, piemēram, 2017.gada 11 mēnešos nodokļu ieņēmumi bija par 75 miljoniem lielāki nekā plānots.

«Kopumā VID darbs uzlabojas un man ir prieks, ka viņiem ir daudz lielāka iniciatīva ne tikai vadības, bet arī zemākos līmeņos. Arī turpmāk tiks darīts viss, lai uzlabotu VID darba kvalitāti,» pauda Reizniece-Ozola.

Vaicāta par iecerētajiem uzlabojumiem VID darbībā, ministre sacīja, ka galvenais uzdevums patlaban ir izveidot VID analītisko dienestu. «Ir svarīgi neaizrauties ar struktūras maiņu, bet vērtīgāk ir mainīt cilvēku domāšanu. Un tas patlaban iestādē arī notiek. Turklāt VID vadītāja Ilze Cīrule ar visu ļoti labi tiek galā,» stāstīja finanšu ministre.

Tāpat Reizniece-Ozola atklāja, ka šogad viņa vēlētos stiprināt VID ārvalstu klientu apkalpojošo struktūru, kas specializējas tieši transferta cenu politikā.

«Tas ir viens no virzieniem, kas varētu palīdzēt finanšu sektoram. Patlaban tas ir riskants sektors, kā rezultātā tam ir lielāki uzraudzības un kontroles maksājumi, jo viņiem ir liels ofšoru klientu skaits. Šo risku varētu daļēji mazināt, bāzējot šos uzņēmumus Latvijā. Bet, lai to varētu izdarīt, ir vajadzīga kvalitatīva un profesionāla nodokļu administrācija, kas spēj ar šiem uzņēmumiem vienoties par nodokļu nomaksu,» atzina ministre.

Viņas vērtējumā, patlaban VID ārvalstu klientu apkalpojošās struktūras kapacitāte ar astoņiem cilvēkiem ir maza, tāpēc Reizniece-Ozola vēlētos šo skaitu dubultot.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu