Kā patērētājus ietekmēs LMT un Lattelecom apvienošana?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Valdība šodien varētu lemt par telekomunikāciju uzņēmumu SIA «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) un SIA «Lattelecom» nākotni. Konkurences padomes loceklis Jānis Račko intervijā portālam TVNET sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošana var atstāt negatīvu ietekmi uz patērētājiem.

Runājot par publiski izskanējušajiem argumentiem, Račko norādīja uz informāciju, ka uzņēmumu apvienošana sniegs tiem ļoti lielus finansiālus ieguvumus. Ir svarīgi, lai to nodotu arī patērētājiem.

«Apvienošanās vienmēr nozīmē konsolidāciju un ekonomiju uzņēmumiem, bet vai tā tiks nodota patērētājiem?» Konkurences uzraugiem ir bažas, ka

cenas varētu pieaugt, bet pakalpojumu daudzums - samazināties.

Tāpat ir jautājums par atsevišķiem tirgiem - kā tie varētu attīstīties, ja tiek izveidots viens uzņēmums.

Konkurences padome bažījas par vairumtirdzniecības tirgu, kas ir piekļuve infrastruktūrai. Daļēji šo jomu regulē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, bet Konkurences padome, veicot aptauju par šā tirgus dalību, saņēma daudzas tirgus dalībnieku iebildes.

Viņi norādīja, ka patlaban ir problēmas piekļūt «Lattelecom» pārvaldītajai datu pārraides infrastruktūrai. Jau 2010.gadā par tām rakstīja Eiropas Komisija.

«Viņi [tirgus dalībnieki] norāda, ka jau tagad ir problēmas uz vienlīdzīgiem nosacījumiem piekļūt infrastruktūrai, bet, apvienojot uzņēmumus [LMT un «Lattelecom»], šīs problēmas var kļūt lielākas. Tas var atsaukties arī uz citiem tirgiem, tā saucamajiem mazumtirdzniecības tirgiem, kuros pakalpojumi tiek tirgoti patērētājiem.»

Apvienotais uzņēmums var gūt ļoti būtiskas priekšrocības, komplektējot pakalpojumus.

Pēc LMT un «Lattelecom» apvienošanās citiem telekomunikāciju uzņēmumiem var būt grūtāk komplektēt pakalpojumus.

Tas var atstāt arī negatīvu iespaidu uz patērētājiem, jo var pieaugt cenas, Račko teica, piebilstot, ka tas lielā mērā atkarīgs no apvienotā uzņēmuma darbības stratēģijas.

Turklāt iespējams, ka pēc LMT un «Lattelecom» apvienošanās kāds no telekomunikāciju uzņēmumiem var atstāt Latvijas tirgu.

Šobrīd nav iespējams, ka Latvijas mobilo sakaru tirgū ienāktu jauns un liels telekomunikāciju uzņēmums, kas jau darbojas citās valstīs. Tas nav iespējams, jo ir sadalītas visas frekvences.

Kopumā konkurences cīņa mobilo telekomunikāciju tirgū patlaban ir diezgan spraiga un pakalpojumu klāsts - plašs.

Konkurences padome ir pabeigusi iespējamās LMT un «Lattelecom» apvienošanās pirmsizpēti, kuras laikā vērtēti apvienošanās iespējamie scenāriji. Račko uzsvēra, ka to nevar uzskatīt par sākumu apvienošanās lietai.

Jau ziņots, ka pašlaik tiek izvērtēta iespēja uzņēmumus apvienot vai arī saglabāt pašreizējo situāciju, abos variantos saglabājot valsts kontroli pār uzņēmumu daļām.

Pagājušā gada 20.novembrī tika saņemts abu uzņēmumu apvienošanas piedāvājums no «TeliaSonera», un līdz šā gada 22.janvārim uzņēmums gaidīja Latvijas valdības atbildi. Tomēr tika izlemts, ka par turpmāko rīcību ar LMT un «Lattelecom» valsts kapitāldaļām lems jaunā, Māra Kučinska (ZZS) vadītā valdība.

«Lattelecom» un LMT darbības uzlabošanas darba grupa patlaban izskata tikai divus iespējamos scenārijus - abu uzņēmumu apvienošanu vai pašreizējās situācijas saglabāšanu, iepriekš sacīja ekonomikas ministrs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu