Tuvējā Pārdaugava var kļūt par nākamo Rīgas centru (9)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ja tiks īstenoti pašvaldības un privāto investoru attīstības projekti, jau tuvāko 5 līdz 10 gadu laikā tuvējā Pārdaugava var kļūt par nākamo Rīgas centru, pēc šonedēļ notikušās ekspertu apaļā galda diskusijas secinājis SIA "Capitolia Group" direktors Moše Ritblats.

"Capitolia Group" iniciēja apaļā galda diskusiju par Pārdaugavas attīstības plāniem un nekustamā īpašuma tendencēm, aicinot tajā piedalīties Rīgas galveno arhitektu Jāni Dripi, Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta direktora p.i. Gvido Princi, "Nordea" valdes locekli Gustavu Eglīti, "Arco Real Estate" vērtēšanas nodaļas vadītāju Māri Laukalēju, Latvijas NĪ projektu attīstītāju asociācijas (NĪPAA) vadītāju Uģi Stīpnieku un t/c "Spice" valdes locekli Ivetu Lāci.

Kā diskusijā norādīja Rīgas pilsētas arhitekts Jānis Dripe, viņš nesen atgriezies no UNESCO Pasaules mantojuma komitejas 32.sesijas Kvebekā Kanādā, kur prezentēja Daugavas kreisā krasta attīstības koncepciju. Dripe piezīmēja, ka dialogs ar UNESCO iegūst pragmatiskāku raksturu, izsakot cerību, ka izdosies saskaņot pilsētas attīstības intereses un Pasaules mantojuma komisijas prasības.

NĪPAA vadītājs Uģis Stīpnieks uzsvēra, ka līdz šīm Rīgas attīstība notikusi monocentriski, pārlieku uzmanību veltot Daugavas labajam krastam. Ja Rīgas pašvaldība turpinās darbu pie pilsētas administratīvā centra izveides, tad tas nozīmētu daudz līdzsvarotāku pilsētas attīstību, atvieglojot satiksmi uz Daugavas šķērsojumiem.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora p.i. Gvido Princis uzsvēra, ka pilsēta strādā pie satiksmes infrastruktūras uzlabošanas, kas būs īpaši svarīga Pārdaugavas tālākai attīstībai. Pašlaik Rīgas dome apsver jaunas tramvaja līnijas būvniecības iespēju, kura savienotu Lucavsalu ar Podragu. Ja tramvaja līnija tiktu izbūvēta, tā atvieglotu transporta plūsmu Pārdaugavā, kura pēdējos gados attīstītās apbūves dēļ ir ievērojami palielinājusies.

M.Ritblats uzskata, ka tuvējai Pārdaugavai ir ļoti liels attīstības potenciāls, tomēr tieši pašvaldības rīcība izšķirs, vai šis potenciāls tiks realizēts dzīvē. "Ja pašvaldība būs gatava investēt transporta infrastruktūras, sociālās nozīmes un kultūras iestāžu veidošanā, sekos privāto investoru investīcijas, kuri ieguldīs līdzekļus mūsdienīgos mājokļu, biroju un iepirkšanās centru projektos."

"Pozitīvi ir vērtējams solis sākt Latvijas nacionālās bibliotēkas celtniecību, jo šī ēka var kļūt par vienu no Latvijas simboliem un dot arī ekonomiskus ieguvumus, piesaistot tūristus no ārvalstīm. Tajā pašā laikā nav jāapstājas un jāturpina realizēt citi kultūras un sabiedriskie objekti, piemēram, jaunā koncertzāle. Jāturpina ieguldīt līdzekļus arī mūsdienīgas satiksmes infrastruktūras attīstībā, lai Rīga spētu konkurēt ne tikai Baltijas, bet visā Ziemeļeiropas reģionā," uzsver "Capitolia Group" direktors.

"Lai arī vēl daudzas lietas ir jāpaveic, esam lieli optimisti par tuvējās Pārdaugavas attīstību, tāpēc vienu no mūsu jaunajiem projektiem - "Tekstiliana" esam nolēmuši attīstīt jaunā Rīgas sirdī – Torņakalnā," norāda M.Ritblats.

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu