Uztrauc viesnīca jūras krastā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Uzņēmums «Kolonna hotels group» tuvākajā laikā gatavojas sākt jaunas viesnīcas un SPA kompleksa celtniecību Saulkrastos pašā jūras krastā. Vietējie iedzīvotāji šo projektu vērtē neviennozīmīgi.

Izvēlētā būvniecības vieta Saulkrastos, Akāciju ielas galā, tik tiešām ir ekskluzīva – pašlaik tur atrodas viena no retajām autostāvvietām, kur atpūtnieki var legāli piebraukt savu auto gandrīz pašā jūras krastā. Turklāt, aplūkojot vietu klātienē, nekas neliecina, ka tā būtu «neapsaimniekota» vai «degradēta», kā minēts AS «Kolonna» izplatītajā informācijā. Asfalta segums ir labs un arī atkritumu kaudzes nemana.

Saulkrastu domes un AS «Kolonna» pārstāvji stāstīja, ka projekta sabiedriskā apspriešana noritējusi draudzīgā gaisotnē. No tās dalībniekiem saņemtas lielākoties pozitīvas atsauksmes. Taču vairākums cilvēku, ko satiku stāvvietas apkārtnē, bija pilnīgi pretējās domās. Jānis un Agnese Neiji, kas no savas automašīnas vēro jūru, par plāniem būvēt viesnīcu ir nepatīkami pārsteigti. «Šķiet, viņi grib aizbūvēt jebkuru vietu, kur iespējams piekļūt jūrai,» teic Agnese. «Šādas piebrauktuves jāsaglabā. Kā tad puiši varēs atgādāt savu ekipējumu?» norādot uz jūras līča viļņos slīdošajiem kaitbordistiem, piebilst Jānis.

Turpat netālu savu kaitborda pūķi braucienam gatavo arī gleznotājs Ritums Ivanovs. «Esmu apbraukājis vai visu Latvijas piekrasti, vietu, kur var piebraukt tik tuvu jūrai, atlicis ļoti maz. Liepājas, Jūrmalas un Ventspils pludmales jau faktiski aizbūvētas. Šeit Saulkrastos mums vēl paliek piebrauktuve «Koklītes», bet tā nav tik ērta un nevar zināt, cik ilgi vēl būs pieejama,» situāciju vērtē mākslinieks.

Ieguvumu būšot vairāk

Saulkrastu domes priekšsēdētājs Ervīns Grāvītis mierina satrauktos prātus, ka iespēja novietot mašīnas jūras tuvumā tiks saglabāta, tiesa, ne pašreizējā apjomā un, visticamāk, par maksu (pašreiz maksa par stāvvietas izmantošanu tiek iekasēta tikai vasaras sezonā). «Taču iedzīvotāji iegūs vairākus desmitus darba vietu, tiks izveidoti gājēju celiņi un labierīcības, kas būs pieejamas arī pludmales apmeklētājiem. Pilsēta cer ietaupīt uz pludmales labiekārtošanas rēķina, jo viesnīcas īpašnieks noteikti būs ieinteresēts, lai tuvākā apkārtne būtu labiekārtota,» domes priekšsēdētājs uzskaita ieguvumus. Bet iedzīvotājus, kam ir argumentēti iebildumi pret šo projektu, viņš aicina vērsties Saulkrastu domes būvvaldē.

Pašreiz AS «Kolonna» precizē detaļplānojumu, lai viesnīcas celtnes pēc iespējas mazāk «izietu» ārpus asfaltētā laukuma un mazāk aizskartu zemsedzi. Šis detaļplānojums gan varēs stāties spēkā tikai pēc pilsētas teritoriālā plānojuma galīgās apstiprināšanas, kas varētu notikt jūnija beigās.

Jārūpējas par drošību

Lielrīgas reģionālā vides pārvalde, kam jāsaskaņo būvniecības tehniskie noteikumi, tos vēl nav saņēmusi, taču ir iepazinusies ar projekta detaļplānojumu un devusi savus komentārus. «Galvenais iebildums bija pret ieceri veikt būvniecību ārpus pašreizējās autostāvvietas. Iesniedzējs to ņēma vērā un pašreiz veic atbilstošus grozījumus,» man pastāstīja pārvaldes atļauju daļas vadītājs Gunārs Vīksne. Viņš arī atzina, ka neredz citus īpašus iebildumus pret būvniecību minētajā teritorijā, jo «nekas netiek celts kāpas, bet gan degradētā teritorijā – vecā autostāvvietā».

Tikmēr krastu erozijas eksperts Guntis Eberhards brīdina: «Saulkrastu pludmale ir pakļauta spēcīgai jūras krasta erozijai, tādēļ, veicot celtniecību, īpaša uzmanība jāpievērš krasta nostiprināšanai. «Runājot par «Kolonnas» viesnīcas būvi, G. Eberhards norāda, ka «noteikti būtu nepieciešams veikt kapitālu krasta nostiprināšanu, kas prasa milzu līdzekļus».

AS «Kolonna» prezidents Jānis Lasmanis mierināja, ka pašlaik tiek izstrādāts īpašs, atsevišķs tehniskais projekts krasta nostiprinājumam: «Projekta izstrādei ir piesaistīti speciālisti, kas pārzina gan krasta erozijas, gan krasta nostiprināšanas jautājumus. Tiks izveidota krasta aizsardzības hidrobūve un šī teritorija būs pietiekami nostiprināta.«

Tieši iecerētā krasta nostiprināšana projektam pievērsusi sabiedrības par atklātību «Delna» interesi. «Veicot krasta nostiprināšanu vienā vietā, izskalošana pastiprināsies tuvākajā apkārtnē. Var tikt apdraudēts arī blakus esošais autoceļa «Via Baltica» posms,» man skaidroja «Delnas» teritorijas plānošanas un būvniecības projektu vadītāja Aiga Grišāne. Tādēļ arī sabiedrības par atklātību pārstāvji kopā ar vides speciālistiem tuvākajā laikā vērtēs šo projektu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu