Nākotnē būtisku daļu no «Lattelecom» piedāvājuma veidos viedie risinājumi

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Sintija Zandersone / LETA

Lai arī nākotnē telekomunikāciju uzņēmums «Lattelecom» būs pazīstams kā televīzijas un interneta pakalpojumu sniedzējs, būtisku daļu no uzņēmuma piedāvājuma veidos viedie risinājumi, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma korporatīvās attīstības dienesta direktore Kerli Gabriloviča.

Bez fiksētās telefonijas, televīzijas un interneta pakalpojumiem «Lattelecom» tirgū piedāvā arī jaunus pakalpojumus, piemēram, datu centrus un mākoņpakalpojumus, datortehenikas un televizoru nomu un pārdošanu, reklāmas pakalpojumus, telemetriju un citus.

Gabriloviča prognozē, ka, neskatoties uz jaunumiem, «Lattelecom» aizvien būs vadošais interneta un televīzijas pakalpojuma sniedzējs tirgū, un uzņēmums būs pazīstams tieši ar televīziju un internetu, bet internets lēnām kļūs tikai par veidu, kā piekļūt citiem pakalpojumiem.

«Gribam, lai uzņēmējam, atverot savu biroju, vajadzētu domāt tikai par to, kā dabūt darbinieku, pieslēgt datoru un internetu. Par pārējo biznesa funkcionēšanai nepieciešamo parūpēsies «Lattelecom»,» teica Gabriloviča. «Mēs nodrošināsim programmatūru un citas lietas, lai bizness darbotos. Arī mājās, viss, kas kaut kādā veidā pieslēdzams tīklam, būs pārvaldāms ar «Lattelecom» palīdzību.»

«Viedās mājas, viedā pilsēta, viedā ražotne, tas ir tas, ko gribam piedāvāt un uz ko tiecamies,» sacīja Gabriloviča, norādot, ka jau pašlaik ir atsevišķi ofisi un privātmājas, kur «Lattelecom» īstenojis viedos risinājumus.

Kā ziņots, «Lattelecom» pagājušā gada nogalē izveidojis jaunu uzņēmuma struktūru «Startt», kuras mērķis ir ar «start-up» metodēm attīstīt uzņēmumu.

Kā skaidroja Gabriloviča, šādu uzņēmuma struktūru nolemts veidot, jo «Lattelecom», tāpat kā telekomunikāciju uzņēmumi visā pasaulē, saprot, ka ir jāmainās.

«Ja agrāk, lai sāktu kaut ko jaunu, bija nepieciešamas lielas investīcijas, tad tagad var sākt ar mazumiņu, un tas ir būtiski mainījis konkurences vidi,» norādīja Gabriloviča. Līdz ar to visas nozares, it īpaši telekomunikācijas un mediji, kļūstot dinamiskākas.

Viņa atklāja, ka «Lattelecom» akselerators darbojas divos virzienos - iekšējā, kur paši uzņēmuma darbinieki veido produktus ar citām metodēm, un arējā, kas ir sadarbība ar «stārtapiem» ārpus uzņēmuma.

Kā pirmos augļus šim akseleratoram Gabriloviča minēja lietotni «mansTV», kas radīta uzņēmuma iekšienē un pirms dažām nedēļām kļuva pieejama «iOS» un «Android» ierīcēm.

Viņa arī norādīja, ka ar akseleratora palīdzību uzņēmums meklē gan risinājumus, ko var veidot paši, gan ārēju palīdzību tādās perspektīvās nozarēs kā viedo ierīču internets un telemetrija, liela apjoma dati (big data), e-veselība, finanšu tehnoloģijas un no pieslēguma veida neatkarīgas televīzijas risinājums.

«Lattelecom» ir viens no lielākajiem Latvijas telekomunikāciju uzņēmumiem, kurš pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Skandināvijas koncerna «TeliaSonera» meitasuzņēmumam «Tilts Communications» (49%). 2015.gadā uzņēmuma grupa apgrozīja 191 miljonu eiro, bet nopelnīja 32 miljonus eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu