Bite un Tele2 atklāj cīņu par klientiem; bārstās pārmetumiem (117)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Pēc «Tele2» paziņojuma paaugstināt cenas mobilajiem sakariem un Konkurences padomes (KP) ierosinātās tirgus uzraudzības lietas saasinājusies konkurences cīņa starp «Tele2» un «Bite Latvija», novēroja biznesa portāls «Nozare.lv».

Jau līdz šim reklāmās konkurenti apmainījušies dzēlībām, bet drīz pēc «Tele2» paziņojuma Rīgas centrā uz «Stockmann» ēkas parādījās jauna «Bite Latvija» reklāma, diezgan tieši uzrunājot «Tele2»: «Pamanījām, ka savās reklāmās salīdzināt mūsu tīklu ar savējo. Jau gribējām ko teikt par novecojušo informāciju, bet sapratām, ka tam, kurš lielās ar savu izmēru, ir daudz citu problēmu. Hei, jūtam līdzi!»

Tagad «Bite Latvija» radušās aizdomas, ka «Tele2» veicot balss zvanu ierobežošanu no sava konkurenta «Bite Latvija» tīkla, biznesa portālam «Nozare.lv» atklāja «Bite Latvija» ģenerāldirektors Freds Renčaks.

Pēdējās dienās uzņēmuma darbiniekiem bijušas problēmas sazvanīt mobilā operatora «Tele2» numurus, portālam apstiprināja arī valdes locekle Kristīne Britāne. Kā izrādās, «Tele2» klienti, saņemot šos zvanus, sākumā dzird automātisku balss ziņojumu, ka, iespējams, viņiem zvana kāds reklāmas aģents un jāveic papildu darbība atbildēšanai.

Savukārt «Tele2» atgādina, ka līdzīgu brīdinājumu ieviešanu Lietuvā savulaik esot uzsākusi «Bite Lietuva», bet pēc varasiestāžu atzinuma par tādas rīcības pretlikumību esot bijusi spiesta no tā atteikties.

Latvijā notiekošo «Tele2» skaidro ar centieniem pasargāt savus klientus no «Bite Latvija» agresīvā telemārketinga.

«Pēdējo mēnešu laikā klienti sūdzas par traucējošiem zvaniem no vairākiem uzņēmumiem, tajā skaitā «Bite Latvija», kuri piekopj agresīvu pārdošanu pa telefonu. Tā kā klienti mums jautā, vai ir iespējams šādus zvanus bloķēt, esam ieviesuši sistēmu, kura brīdina klientus, ja zvans tiek saņemts no numura, par kuru klienti ir iepriekš aktīvi sūdzējušies. Klients tādējādi var pats izlemt, vai atbildēt uz šādu zvanu vai arī to ignorēt. Šis ir viens no jaunajiem «Tele2» klientu drošības risinājumiem, līdz ar izmaksu kontroles pakalpojumu, kas savukārt būs pieejams no 1.jūlija. Citās Eiropas Savienības valstīs šāds agresīvs telemārketings ir aizliegts vispār, tādēļ mēs aicinām arī Latvijā izvērtēt šādas prakses lietderību,» paskaidroja «Tele2» drošības dienesta vadītājs Jānis Miķelsons.

«Šāda ienākošo un izejošo zvanu analizēšana no «Tele2» puses ir vērtējama kā pretlikumīga,» uzskata Renčaks, piebilstot, ka no 18.jūnija vakara sācis strādāt speciāls numurs 22190000, uz kuru «Tele2» klienti var zvanīt un pieteikt numura pāreju, lai tādējādi izvairītos no cenu kāpuma.

«Bite Latvija» uzskata, ka konkurents šādi cenšoties nepieļaut klientu aizplūšanu, kas sākusies pēc 11.jūnijā izziņotajiem plāniem pacelt cenas. Kopš «Tele2» paziņojuma klientu pieplūdums no šī operatora esot divkāršojies, norādīja kompānijas komunikācijas speciāliste Anete Jansone. Konkurenta nosauktajiem skaitļiem gan nepiekrīt «Tele2» sabiedrisko attiecību speciāliste Egita Māliņa, norādot, ka tieši pretēji - jūnijā operatora klientu skaits pieaudzis visos segmentos.

Britāne minēja, ka visi «Bite Latvija» numuri ierobežoti netiekot, un ļoti iespējams, ka «Tele2» uzrauga sakaru plūsmas intensitāti, pēc kā arī nosaka, kam tieši piemērot šo automātisko brīdinājumu. Ticams, ka šādi uzņēmums centies savus klientus pasargāt no telemārketinga zvaniem, tomēr zvanu ierobežošana ļoti traucējusi arī «Bite Latvija» tiešās piegādes daļai.

«Bite Latvija» jau esot sazinājusies ar Sabiedrisko pakalpojumu regulācijas komisiju un citām atbildīgajām institūcijām.

Savukārt «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) pagaidām nav saskāries ar grūtībām sazvanīt «Tele2» abonentus, norādīja uzņēmuma preses sekretāre Elīna Lidere. LMT patlaban atļaujot katram klientam pašam izveidot atsevišķu numuru «melno sarakstu», kas viņu vairs netraucēšot.

Jau ziņots, ka mobilo sakaru operators «Tele2» no 1.jūlija veiks fiksēto tarifu pakalpojumu cenu paaugstināšanu 5,45% līdz 16,9% apmērā, liecina kompānijas priekšsēdētāja Valda Vancoviča parakstīts paziņojums klientiem.

11. jūnija LTV raidījumā «Rīta Panorāma» Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis pieļāva, ka Latvijā tarifus varētu celt arī citi lielākie mobilo sakaru operatori, bet pēc KP ierosinātās tirgus uzraudzības lietas savas prognozes pilnībā mainīja.

Iepriekš Lelis biznesa portālam «Nozare.lv» atzina, ka viens no iespējamiem iemesliem cenu celšanai ir Eiropas Savienībā noteiktie starpsavienojuma un savienojuma pabeigšanas tarifu griesti. Saistībā ar šiem griestiem Lelis prognozē, ka šogad Latvijas telekomunikāciju nozare varētu piedzīvot apgrozījuma kritumu.

Komentāri (117)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu