Ļaundari internetā izplata «Swedbank» internetbankas lietotāju vārdus

FOTO: LETA

Vairāku «Swedbank» internetbankas lietotāju vārdi un uzvārdi ir pieejami vienotā sarakstā internetā – šāda ziņa pāršalkusi sociālo tīklu lietotājus, kuri norāda uz iespējamajām nepilnībām atsevišķās bankas drošības sistēmās, vēsta Latvijas Radio.

«Swedbank» pārstāve Kristīne Jakubovska norāda, ka pirms dažām nedēļām internetbankai noticis kiberuzbrukums, kuru izdevies novērst. «Šobrīd mēs pārbaudām to informāciju, taču jau 14. novembrī mēs informējām bankas klientus un arī masu medijus, ka ir konstatēti mēģinājumi nelikumīgi iegūt internetbankas piekļuves datus. Un tas nav saistīts ar sistēmas uzlaušanu, bet drīzāk gan, tādā vienkāršā valodā stāstot, ar mēģinājumu uzzināt pašu klientu izmantotās vienkāršākā veida paroles,» stāstīja Jakubovska.

Kaut arī

klientu līdzekļi ir drošībā,

tomēr banka aicina visus klientus pārskatīt savu izvēlēto paroļu drošību. Banka ir bloķējusi internetbankas pieeju visiem tiem klientiem, ap kuru identifikatoriem novērota aktivitāte, vēstī mediji.

Apmēram pieci tūkstoši Swedbank klientu kā paroli ir izvēlējušies «123456». Ekspertiem pārsteigums ir tas, ka bankā nav ieviesta elementāra paroļu sarežģītības pārbaude.

Informācijas tehnoloģiju eksperts Ilmārs Poikāns ir pārliecināts, ka zināmā mērā par šādām situācijām atbildība gulstas gan uz lietotājiem, kuri lieto pārāk vienkāršas paroles, gan arī uz banku, kura pieļauj šādu paroļu lietošanu.

«Šeit tā līdzvainība ir gan lietotājiem, gan bankai. Nu, vienīgais labums jeb pozitīvais šajā stāstā ir tas, ka neko jau daudz nedod. Tas nav nekāds pasaules gals, un reāli šādi dati, es īsti neredzu, kā apdraud pašu internetbanku, tā kā tur pārskaitījumus tāpat nevarēja veikt. Tas drīzāk, es teiktu, ilustrēja arī nelielu tādu kā vieglprātību no bankas puses,» pauda Poikāns.

Uz augšu