Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Norāda uz viena zīmola kvalitātes atšķirībām Eiropas valstīs

Nesen Slovākijas veiktais pētījums apstiprina aizdomas par to, ka austrumeiropiešiem tiek piedāvāti zemākas kvalitātes produkti un preces, nekā tā sauktajā "vecajā Eiropā", lai gan zīmoli ir vieni un tie paši. Pētījums izraisījis rezonansi daudzās valstīs, arīdzan Latvijā, svētdien vēstīja LNT raidījums "Top10".

Pētījumā ir pārbaudīti vairāki produkti un secināts, ka, piemēram, tam pašam labi zināmajam atspirdzinošajam dzērienam - kolai, kuru pārdod Austrumeiropā, pievieno lētākas sastāvdaļas, nekā produkcijai, ko pārdod Vācijā un Austrijā.

Pētījuma rezultāti ir zināmi arī Eiropas Komisijai (EK), kas labprāt tos izliktos neredzam. EK pārstāvji norādījuši, ka šobrīd nav un tuvākajā laikā nebūs noteikumu, kas ražotājiem liktu ražot vienāda sastāva produktus Eiropas Savienības tirgum.

EK pārstāvniecības Latvijā preses sekretārs Jānis Krastiņš "Top10" sacīja: "Ir iespējams, ka atšķirīgās valstīs vienas lietas tiek piedāvātas ar atšķirīgu saturu, jo nav noteikumu, kas ražotājiem liktu zem vienas šokolādes nosaukuma piedāvāt Latvijā un Vācijā vienu un to pašu produktu. Svarīgi, lai ir nekaitīguma prasības izpildītas, bet nav prasības, lai piedāvātu vienu un to pašu sastāvu."

Skatīt pievienoto video.


Uz augšu
Back