Pasaules personālo datoru tirgus šā gada pirmajā ceturksnī piedzīvojis pirmo kritumu pēdējā vairāk nekā gada laikā, kas galvenokārt skaidrojams ar cilvēku taupību un planšetdatoru māniju, liecina tirgus izpētes kompāniju dati.
Planšetes "noēd" personālo datoru pieprasījumu
Personālo datoru tirgus pirmajos trīs mēnešos sarucis par 3,2%, tādējādi reģistrējot pirmo kritumu kopš globālās recesijas beigšanās pirms aptuveni 18 mēnešiem, vēsta tirgus izpētes kompānija IDC.
Pirmajā ceturksnī pasaulē pārdoti 84,3 miljoni personālo datoru, kas ir par 1,1% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, norāda tirgus izpētes kompānija "Gartner".
Lejupslīdi tirgū galvenokārt veicina vājais patērētāju pieprasījums.
Patērētāju personālo datoru zemās cenas, kas ilgstoši stimulējušas izaugsmi, vairs nepiesaista pircējus,
skaidro "Gartner" analītiķis Mikako Kitagava. "To vietā patērētāji pievērsuši savu uzmanību planšetdatoriem un citām plaša patēriņa elektronikas precēm."
Pēc ASV informācijas tehnoloģiju kompānijas "Apple Inc." otrās paaudzes planšetdatora "iPad 2" nonākšanas tirgū februārī liela daļa patērētāju mainīja savu datoru izvēli vai vienkārši atturējās no personālo datoru iegādes.
Kritumā nozīme arī citiem faktoriem
Kritumu personālo datoru tirgū izraisa arī preču un degvielas cenu pieaugums, kā arī Japānas zemestrīces izraisītās negatīvās sekas.
"Lai arī ir kārdinoši lejupslīdes vainu pilnībā novelt uz planšetdatoru izaugsmi, mēs uzskatām, ka arī citiem faktoriem, tostarp pagarinātajam personālo datoru kalpošanas laikam un jaunas personālo datoru pieredzes trūkumam, ir vienlīdz svarīga loma," norāda IDC.
Analītiķi prognozē, ka personālo datoru pārdošanas apjoms saglabāsies vājš arī šajā ceturksnī, taču tas varētu palielināties gada otrajā pusē.