Modes bizness attīstītos, ja Latvijas mākslinieki ciešāk sadarbotos

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Lai mode Latvijā attīstītos kā bizness, nepieciešama ciešāka mākslinieku savstarpējā sadarbība.

Par to šodien modes dizaineru šova "Riga Fashion Mood" atklāšanā diskutēja modes mākslinieki, tirdzniecības centru, Rīgas domes un Latvijas Mākslas akadēmijas pārstāvji.

Vairāki diskusijas dalībnieki norādīja, ka patlaban Latvijā ir daudzi spēcīgi un konkurētspējīgi modes mākslinieki, taču problēma ir ar šo darbu nodošanu tālāk patērētājam. Tāpat diskusijas laikā tika norādīts, ka trūkst informācijas par modes māksliniekiem un notikumiem šajā nozarē.

Rīgas domes priekšsēdētāja padomniece sadarbībai ar Krievijas reģioniem un sadraudzības pilsētām Iveta Sers, kura pati ir organizējusi vairākas modes skates Krievijā, uzskata, ka Latvijas modes māksliniekiem ir jāmācās strādāt ar medijiem un sevi pasniegt, bet mācību iestādēm jāpievērš pastiprināta uzmanība prakses iespējām, rīkojot pēc iespējas vairāk modes skašu mācību procesā. Rīgas mēra padomniece norādīja, ka nepieciešama mākslinieku apvienošanās, lai virzītu savu zīmolu citur pasaulē.

Kā norādīja Latvijas Mākslas akadēmijas Modes mākslas apakšnozares un katedras vadītājs Aigars Bikše, patlaban akadēmijā tiek diskutēts par jaunas programmas - modes menedžeris - izveidi. Šāda doma radusies, jo pastāv problēmas modes mākslinieku un industrijas sadarbībā. "Esam paredzējuši ar Eiropas Savienības atbalstu radīt speciālu treniņu programmu, kas būtu kā spēle, lai topošie dizaineri pēc tam zinātu, kā tas notiek dzīvē. Doma par jaunu programmu radās arī, izpētot citu valstu šādu mācību iestāžu praksi, kurās lielākajā daļā tiek apmācīti modes menedžeri," skaidro Bikše.

Jaunā modes māksliniece un Latvijas Mākslas akadēmijas pasniedzēja Agnese Narņicka atzīmēja, ka svarīgs ir izglītības process, bet nozīmīga loma ir arī labai komandai, kas palīdz māksliniekam nodoties produktu radīšanai, nevis domāt par organizatoriskām lietām. Iespējams, modes menedžeri būtu iespēja sākt runāt par modi kā biznesu.

Modes māksliniece Baiba Ripa atzina, ka ceļš līdz atpazīstamībai starptautiskajos tirgos ir ilgs un dārgs process. "Mums būtu nepieciešama strukturēta darbība, kāda vienota pārstāvniecība. Labi, ka mums Latvijas tirgū ir tik liels apgrozījums, bet cik ilgi. Mēs esam nenormāli lokāli, taču, lai attīstītos, jākļūst atvērtākiem, jāiziet ārpus Latvijas robežām, un to var paveikt kopīgiem spēkiem," uzsvēra Ripa.

Pērn decembrī dibinātās Latvijas Modes palātas vadītāja Dita Danosa komentēja, ka turpmākai modes nozares attīstībai palāta centīsies darīt visu iespējamo un viens no veicinošajiem pasākumiem būs šāda veida diskusijas reizi pusgadā.

Latvijas Modes palāta ir dibināta 2010.gada decembrī, lai paplašinātu Latvijas Modes fonda darbību. Biedrības mērķis ir veicināt modes biznesa un izglītības attīstību Latvijā, lai tas kļūtu par nozari, kurā ir produkti ar augstu pievienoto vērtību, kas rada pienesumu Latvijas ekonomikai un eksportam. Patlaban palātā ir aptuveni 20 biedru.

Jau ziņots, Latvijas Modes palāta no 17. līdz 19. martam sadarbībā ar iepirkšanās centru "Sky&More" rīko Latvijas modes dizaineru šovu "Riga Fashion Mood".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu