Diēta Taviem matiem

feedstrucku

FOTO: www.flickr.com

Vai zinājāt, ka jūsu matus ietekmē tas, ko jūs ēdat? Ir produkti, kurus vajadzētu ēst katru dienu – tās ir zivis un citas jūras veltes, un dažādi dārzeņi.

Ēdiens, kas jums ir nepieciešams

Zivis, putni, liesa gaļa, vistas gaļa, rieksti - tajos ir olbaltumvielas, kas nodrošina matu augšanu, kā arī visi šie produkti ir bagātīgs dzelzs avots. Tieši tas nosaka matu pigmentāciju un novērš sirmo matu parādīšanos. Turklāt dzelzs pasargā galvas ādu no blaugznu veidošanās. Vācu mediķi veica pētījumu, kurā piedalījās vairāk nekā 1000 Hamburgas iedzīvotāju, un secināja, ka cilvēkiem, kuri visbiežāk ēda zivis un citus jūras produktus, bija mazāk problēmu ar matiem nekā tiem, kuri ēda “fast food” un cūkgaļu.

Ļoti svarīga matu sastāvdaļa ir keratīns. Lai to vairotu, ikdienas ēdienkartē ir jāiekļauj augu eļļa, rupjmaize un saulespuķu sēklas.

Lai mati saglabātu spīdumu, spēku un elastību – neaizmirstiet jūras kāpostus, beztauku jogurtu un biezpienu.

Svaigos dārzeņos un augļos ir daudz vitamīnu un minerālvielas, kas ir nepieciešami mūsu organismam kopumā un īpaši matiem. Piemēram, A vitamīns, kas lielos daudzumos ir sastopams burkānos un zaļos dārzeņos, pasargā matus no lūšanas un padara tos spēcīgākus, stimulē to augšanu. E vitamīns, brīvo radikāļu mednieks, veicina matu atjaunošanos. Visvairāk tā ir saldajos piparos.

Kāpostos, brokoļos un pupiņās ir vielas, kas padara matus spīdīgākus, kā arī saglabā krāsotu matu spīdumu.

Ēdiens, kuru jums labāk aizmirst…

Tie ir dažādi taukaini ēdieni, konservi, dzīvnieku tauki, sālīti un asi ēdieni. Kaitīgi ir arī hamburgeri, hotdogi, bulciņas, čebureki, jo tie izraisa vielmaiņas traucējumus, kas slikti ietekmē matu stāvokli. Viena no elementārākajām metodēm, lai pārbaudītu to, cik daudz tauku ir apēsts nedēļas laikā, ir pavērot matu saknes. Vai tās ātri kļūst taukainas? Ierobežojiet sevi – neēdiet tik daudz taukainu ēdienu un vismaz vienu reizi nedēļā ievērojiet atslodzes dienu.

Trīs oriģināli veidi, kā stiprināt matus

  • Šveiciešu metode: katru dienu no rīta izdzeriet 1 ēdamkaroti kukurūzas, olīvu vai saulespuķu eļļas.

  • Dāņu metode: katru dienu pagatavojiet auzu pārslu uzlējumu. Pirms gulētiešanas 1 glāzi auzu pārslu aplejiet ar 1 litru ūdens, ļaujiet tam ievilkties 12 stundas, no rīta izkāsiet un dienas laikā izdzeriet pa puskrūzītei.

  • Franču metode: aplejiet 6 ēdamkarotes auzu pārslu ar nelielu daudzumu vāroša ūdens, pievienojiet karotīti medus un nedaudz valriekstu. Atstājiet uz nakti ievilkties. No rīta nomizojiet lielu ābolu, pielieciet klāt pāris karošu saldā krējuma un sīki sagrieztas žāvētas aprikozes. Notiesājiet to brokastīs. Vasaras laikā jūs varat šim ēdienam pievienot jebkādus augļus vai ogas – būs vēl garšīgāk un vērtīgāk.
  • Uz augšu