/nginx/o/2018/07/18/10916214t1h75a0.jpg)
Jau septiņus gadus Latvijas tirgū satelīttelevīzijas pakalpojumus piedāvā starptautiskā koncerna Modern Times Group dalībniece – kompānija Viasat Latvija –, kuras vadītājs šogad tika nomainīts. Tādēļ aicinājām uz sarunu tās jauno vadītāju Valtu Ermansonu, lai viņš pastāstītu par kompānijas pašreizējo situāciju, kā arī interesantākajiem nākotnes plāniem.
– Pastāstiet, lūdzu, par Viasat Latvija. Cik klientu šobrīd ir kompānijai?
– Šādi dati diemžēl ir konfidenciāli un nav atrodami arī telekomunikācijas uzņēmumu pārraugošajās iestādēs, jo tikai nesen esam reģistrējušies kā Latvijas uzņēmums.
– Vismaz atklājiet, lūdzu, kas ir tie klienti, uz kuriem līdz šim Viasat Latvija orientējusies?
– Mūsu piedāvājuma moto ir Direct to home (tieši mājās). Tādējādi Viasat klienti pārsvarā ir ģimenes ar bērniem, kuras dzīvo ārpus pilsētas vai arī privātajās mājās pilsētā un kurām nav iespējams pieslēgties kabeļtelevīzijai. Mēs joprojām sadarbojamies ar kabeļoperatoriem un piedāvājam viņiem unikālus televīzijas kanālus – Viasat History, Viasat Explorer, TV1000 un citus –, ko tie savukārt piedāvā saviem klientiem.
– Vai Viasat jau gatavojas jaunajai situācijai, kad visā Latvijā sāks raidīt virszemes ciparu televīzija?
– Domāju, ka konkurence šī iemesla dēļ saasināsies, lai gan tā bija arī iepriekš, tādēļ esam tai gatavi. Mums ziņa par analogās apraides atslēgšanu ir tikai pozitīvs signāls, jo, izvēloties ciparu risinājumu, cilvēki noteikti vairāk pievērsīsies arī Viasat piedāvājumam. Ciparu apraidi izmantojam jau vairāk nekā septiņus gadus, turklāt piedāvājam krietni vairāk par digitalizācijas ieviesējiem, tādēļ jūtamies pietiekami stabili un cerīgi.
– Lattelecom virszemes ciparu televīzijas mērķauditorija praktiski ir tā pati, kas Viasat, tadēļ interesanti, ar ko atšķirsities un piesaistīsit klientus?
– Mūsu plāni līdz ar virszemes televīzijas ieviešanu nav mainījušies. Vienmēr esam piedāvājuši augstas kvalitātes saturu – kanālu paketes, subtitru valodas izvēli ārzemju kanāliem, kā arī aktuālākās filmas un sporta pārraides, tostarp futbola sacensības ar Ventspils komandas piedalīšanos, kādas Lattelecom piedāvājumā nav. Kā rāda pētījumi, cilvēki bieži vien televīzijas kanālu izvēlas, vadoties pēc to logo, taču, iegūstot šo produktu, viļas, tieši tādēļ ir nepieciešams unikāls saturs. Vēl liela nozīme tam, ka mēs jau šobrīd, izmantojot satelītus, nodrošinām virszemes televīzijas pakalpojumu visā Latvijā, ko Lattelecom pilnā apmērā tuvākajā laikā nespēs. Viņu pakalpojums ir sadalīts pa paketēm, kas simtprocentīgi visā valstī nebūs pieejamas, tādējādi liela daļa cilvēku, kas dzīvo vairāk nekā 70 kilometru attālumā no Rīgas, tiks apdalīti, ja tā var izteikties. Taču Viasat visus pakalpojumus var piedāvāt jebkurā vietā Latvijā. Šajā ziņā ir svarīgi minēt vēl kādu interesantu un noderīgu faktu, proti, mūsu klienti, izmantojot PVR box, var saplānot programmu un ierakstīt nepieciešamās filmas un raidījumus, lai pēc tam sev vēlamā laikā noskatītos tos kaut vai pēc mēneša. Jāpiebilst arī, ka vienlaikus var ierakstīt divus raidījumus, turklāt izvēlne ir pieejama latviešu un krievu valodā.
– Domāju, ka būs arī cilvēki, kas teiks – satelīttelevīzija ir dārga un sarežģīta...
– Mēs esam parūpējušies par to, lai šis mīts izgaistu, un cenšamies maksimāli vienkāršot pakalpojuma cenu – klientam tiek piedāvāta konkrēta abonēšanas maksa, kurā ietilpst papildaprīkojuma, ieskaitot arī satelītuztvērēju, cena. Esam izveidojuši vairākas kanālu paketes, lai katrs varētu izvēlēties sev gan satura, gan cenas ziņā labāko.
Runājot par instalēšanu, jāteic, ka rīkojam akcijas, kurās piedāvājam šo pakalpojumu bez maksas, bet pārējā laikā tas ir maksas pakalpojums, taču arī nav nekas sarežģīts. Iespējams rast risinājumu pat nestandarta situācijās, piemēram, ja nepieciešams garāks kabelis par standarta komplektā piedāvāto 15 metru kabeli.
– Tā kā pārstāvat lielu Skandināvijas koncernu, jums noteikti ir informācija, kādu iespaidu citviet Eiropā uz satelīttelevīzijas pakalpojumu sniedzējiem atstājusi virszemes ciparu televīzijas ieviešana.
– Man tādas informācijas nav, taču varu teikt, ka satelīttelevīzijas pakalpojumu sniedzējus neizmirst. Tas acīmredzot ir tādēļ, ka virszemes ciparu televīzijas un satelīttelevīzijas piedāvājumi tomēr atšķiras, kā jau iepriekš minēju, tieši ar unikālu saturu.
– Viasat sāka piedāvāt HD kvalitātes televīzijas kanālu. Kādi ir rezultāti šajā jomā?
– Mēs šobrīd piedāvājam vienu HD kanālu – National Geographic, taču aktīvi strādājam pie šāda veida kanālu skaita palielināšanas, jo lietotājiem ir nepieciešams produkts, kas ļauj pilnvērtīgi izbaudīt savas tehnikas, proti, televizora, nodrošinātās iespējas. Pie tā jau strādā mūsu koncerns, un tas ir tikai laika jautājums, kad dažādu HD kanālu raidījumi tiks piedāvāti arī Latvijā.
– Ir vēl kāds jauns un interesants Viasat piedāvājums – satelīttelevīzija un mobilais internets. Pastāstiet, lūdzu, par to.
– Šī produkta nosaukums ir Viasat Connect, bet lietotāji var izvēlēties divus risinājumus – mobilā interneta pieslēgumu, izmantojot zibatmiņas (Flash) antenu, kas jāievieto savā klēpjdatorā, vai arī nelielu rūteri, kura nodrošināto signālu var izmantot visā mājā. Tagad gan televīzija, gan internets ir pieejami vietās, kur nav iespējams ievilkt kabeli vai arī tā ievilkšana pārāk dārgi izmaksā. Mobilo internetu nodrošina mūsu sadarbības partneris Triatel. Bijām pat pārsteigti, cik strauji cilvēki šo pakalpojumu akceptēja un pievienojās tam, turklāt šobrīd strādājam pie tā, lai šo pakalpojumu padarītu vēl pievilcīgāku klientiem.
– No iedzīvotājiem ir saņemtas sūdzības par Viasat servisu, jo, lai gan pakalpojumu nodrošiniet visā Latvijā, cilvēkiem no lauku rajoniem ierīču problēmu vai bojājumu gadījumā ir jādodas uz Rīgu, lai tās atrisinātu. Vai nav domāts par uzlabojumiem šajā jomā?
– Mēs plānojam jau tuvākā pusgada laikā izstrādāt sistēmu, kas ļautu pilnvērtīgi nodrošināt klientiem nepieciešamās lietas, ieskaitot bojātu ierīču nomaiņu pret citām. Mēs apzināmies, ka tā ir svarīga problēma, kas pēc iespējas ātrāk jāatrisina.
– Jūs nesen kļuvāt par Viasat Latvija vadītāju, tādēļ pastāstiet, lūdzu, NEXT lasītājiem par savu iepriekšējo darba pieredzi.
– Es nāku no pilnībā citas industrijas, jo pēdējos 14 gadus strādāju vairumtirdzniecības, distribūcijas un loģistikas biznesā, deviņus no tiem esot kompānijas Karsten vadītājs un attīstot to līdz tik augstam līmenim, ka tā ieņēma apmēram 40. vietu starp Latvijas uzņēmumiem. Taču pienāca brīdis, kad sapratu, ka laiks ir kaut ko mainīt, jo izaicinājumu kļuva arvien mazāk un biznesa vide bija pilnībā pazīstama. Kad man piedāvāja strādāt Viasat Latvija, es ilgi apsvēru, vai izdarīt šādu izvēli, taču, ņemot vērā paredzamās izmaiņas tirgū, man tas likās ļoti saistoši, kas arī lika izlemt par labu Viasat. Abos biznesos saskatu daudz līdzību, tādēļ arī uzskatu, ka varu veiksmīgi darboties Viasat. Tā kā Viasat Latvija strauji attīstās, nepieciešami spēcīgi visu līmeņu vadītāji un pārdomāts menedžments.
– Vai kā jauns vadītājs esat ieplānojis arī kādas izmaiņas uzņēmumā?
– Kā jau minēju, viena no galvenajām sfērām, kurā Viasat Latvija nepieciešams attīstīties, ir klientu serviss. Tāpat tiks veidoti jauni un pārdomāti piedāvājumi, kā arī atrisināta esošo klientu lojalitātes problēma. Mēs gribam, lai Viasat klienti sajustu, ka viņi mums ir vērtīgi, vienlaikus izsvērti piedāvājot jaunus produktus tirgū, ko pierāda arī Viasat Connect ieviešana. Turklāt gribu minēt arī kādu interesantu produktu – Video Independ –, kuru izmantojot lietotāja televizorā nonāk videotēka, no kuras par nelielu samaksu viņš var izvēlēties pašas jaunākās filmas un lejupielādēt tās pat HD kvalitātē. To Viasat grupa jau ir palaidusi Zviedrijā, un šāda iespēja ar laiku noteikti tiks nodrošināta arī lietotājiem Latvijā.
– Atklājiet, lūdzu, ar ko jūs nodarbojaties brīvajā laikā.
– Mani vairāk aizrauj sports, piemēram, golfs, basketbols un riteņbraukšana, savukārt tehnikas jomā esmu vairāk attīstīts lietotājs nekā frīks, kas cenšas uzzināt visu sīki jo sīki par konkrēto ierīci. Man ir svarīgi, lai viss labi darbojas, bet kāpēc tas tā notiek, tam vairs nav tik liela nozīme. Man patīk ātri braukt un izbaudīt neierasto, bet tas nenozīmē, ka es remontēšu mašīnu.
– Paldies par interviju!