Piejūras pulksteņi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Kopš studiju gadiem lolota ideja pārvēršas veiksmīgā biznesa plānā. Koka rokaspulksteņu izgatavotāju "Ovi Watch" stāsts.

Uzmācīgas idejas varā

Šis stāsts sākās Liepājas jūrmalā 2014. gada vasarā. Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolas students Ivo Asns bija nolēmis nodarboties ar biznesa meditāciju, lai atrastu idejas, ko īstenot nākotnē. Viņam bija atlicis pēdējais mācību gads un vajadzēja atrast tēmu diplomdarbam. Viņa uzmanību piesaistīja no jūras izskalots koka gabals, kādu jūrmalā ir tūkstošiem, taču šajā Ivo nezin kāpēc saskatīja pulksteni.

Vasara pagāja, taču ideja joprojām palika galvā. "Domāju dažādas idejas, bet neviena mani neaizrāva, un tad atcerējos savu vasaras atradumu. Un viss. Lai ko pasniedzēji man arī teiktu par to, ka vajadzētu padomāt par ideju dažādību, es vienkārši paliku pie rokaspulksteņa no koka."

Drīz vien bija skaidrs, ka no jūras kokiem tādu pulksteni uztaisīt nevar - tie vienkārši drūp. Tika atrasts cits materiāls, un sākās darbs. Pirmais prototips tapa 3 - 4 mēnešu laikā, līdz gatavam pirmajam pulkstenim bija nepieciešami 10 mēneši. Kad pulkstenis bija pabeigts, Ivo bija skaidrs, ka tas ir vairāk nekā diplomdarbs.

Gadu vēlāk Ivo tika pats pie sava CNC darbagalda un varēja veikt pilnveidojumus un uzlabojumus.

Pievienojās draugi, kam šis projekts šķita interesants un kuri bija gatavi palīdzēt ar mārketingu un pārdošanu. Pats izgatavošanas process no dizaina līdz salikšanai bija un ir Ivo pārziņā. Tika izveidotas kampaņas startup platformās "Indiegogo" un "Kickstarter", kuru rezultātā tika savākti 4500 eiro, tad pievienojās arī investors. Turpmākajā attīstības procesā palīdzējusi arī Liepājas dome, LIIA un biznesa inkubators.

Šobrīd "Ovi Watch" jau ir pieejams gobas, ķirškoka, riekstkoka un tīkkoka versijās, pulksteņiem ir dabīgas ādas siksniņa un Šveicē ražots mehānisms.

Meklējot noieta tirgus

Jautāts par to, kāpēc pircējam būtu iegādājas salīdzinoši dārgu pulksteni, ja ir pieejami līdzīgi, Ķīnā masveidā ražoti par vismaz piecreiz lētāku cenu, Ivo spriež, ka visdrīzāk tie ir cilvēki, kuri piedomā pie tā, ko pērk.

Tie, kurus interesē stāsts, lietas izcelsme, kas to radījis, no kurienes tā nākusi. Jo īpaši tad, ja viņi redz komandu un pašu darba procesu."

Mārketinga vadītājs Dāvis Paipa atklāj, ka ļoti lielu daļu klientu veido Lielbritānijas latvieši, - viņš to daļēji skaidro ar sentimentu, daļēji - ar to, ka, iespējams, viņi spēj labāk novērtēt ieguldīto darbu. Tomēr vienlaikus viņš uzskata, ka ļoti liela uzmanība jāpievērš arī vietējam tirgum, kur pieprasījums nereti pārsniedzot ražošanas kapacitāti, piemēram, uz Ziemassvētkiem.

Jautāts par pārdošanas metodēm, Ivo vispirms min interneta veikalus "Shopify", "Amazon", "Google" un "Etsy". Ārpus virtuālās vides būtiska ir tirdzniecība dizaina veikalos, viesnīcu suvenīru stendos, kā arī izbraukuma tirdziņos visā Latvijā.

Šobrīd "Ovi Watch" var būt apmierināti ar paveikto - vietne "WatchBandit" ir novērtējusi viņus kā vienus no 10 labākajiem koka pulksteņu ražotājiem pasaulē, un, pēc pašu aplēsēm, "Ovi Watch" komandas ražotie pulksteņi tiek nēsāti jau 35 dažādās pasaules valstīs.

2017. gadā "Ovi Watch" tika atdzīts par Zaļāko startup zīmolu Latvijā. Šībrīža piedāvājumā ir vairāk nekā desmit rokaspulksteņu modeļu, kā arī pēc īpaša pasūtījuma ražoti personalizētie rokaspulksteņi. Tiek ražoti arī sienas pulksteņi, un tikko izstrādāts koka briļļu modelis. Taču Ivo neslēpj savas ambīcijas:

Es uzskatu, ka šis ir tikai sākums un mums vēl ir daudz, kurp tiekties." 

"Ovi Watch" jautājumi un atbildes

Kad sākta darbība?

2016. gadā

Uzņēmējdarbības forma

SIA

Īpašnieku skaits

3

Īpašnieku pamatizglītība

Profesionālā dizaina izglītība, mārketings

Nodarbināto skaits

3

Noieta tirgus/klientu loks

Visa pasaule

Aktivitātes sava biznesa popularizēšanai

Internets, sociālie tīkli, izbraukuma tirdzniecība

Lielākie panākumi

2017. gada Zaļākais startup Latvijā

Kur redzat sevi pēc 3 gadiem?

Pēc 3 gadiem redzam sevi ar plašāku produktu klāstu un augstāku kvalitāti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu