"Spotify" iztērē 500 miljonus dolāru un paziņo par ambicioziem plāniem

FOTO: Reuters/ScanPix

Mūzikas straumēšanas serviss “Spotify” paziņojis par divu nelielu apraides uzņēmumu iegādi. Lai palielinātu savu ietekmi apraidē, “Spotify” iztērējis vairāk nekā 440 miljonus eiro. Straumēšanas serviss paziņojis arī par ļoti ambicioziem mērķiem – kļūt par nozīmīgu konkurentu radio un piedāvāt jaunu pieeju mūzikas straumēšanas jomā, vēsta “The Wall Street Journal”.

Zviedrijas uzņēmums iegādājies divas vadošās apraides “start-up” kompānijas “Gimlet” un “Anchor”. Darījuma summa netiek atklāta, taču tā tiek lēsta aptuveni 500 miljonos dolāru (440 miljonos eiro).

“Spotify” finanšu direktors Berijs Makartijs norādīja, ka kompānija grasās ieguldīt prāvus līdzekļus, lai paplašinātu savu tirgus daļu. Šāds “Spotify” solis, visticamāk, varētu radīt arī jaunus precedentus – video straumēšanas servisam “Netflix” mēģinot paplašināt savu tirgus daļu.

“Apraide joprojām ir salīdzinoši neliels un nezināms bizness. Es tajā redzu neticamu izaugsmes potenciālu, un “Spotify” var dot nepieciešamo grūdienu,” sacīja “Spotify” līdzdibinātājs Daniels Eks.

Viņš paredz, ka nākotnē aptuveni 20% straumētā satura servisā “Spotify” nebūs saistīti ar mūzikas industriju.

Pašlaik “Spotify” piedāvā dažādus mūzikas apkopojumus un personalizētas izlases, ņemot vērā, kādu mūziku lietotājs klausījies. Paredzams, ka jau šī gada laikā pēc līdzīga principa notiks arī apraides materiālu sadalīšana kategorijās. Tomēr paredzams, ka apraides serviss nekādi neietekmēs programmas darbību un saturiski netraucēs mūzikas straumētājiem.

Ļoti iespējams, ka “Spotify” iet “Apple” pēdās - “iTunes” un “Apple Podcasts” jau ilgāku laiku veic dažādus apkopojumus, piedāvājot klausīties populārākās apraides un mūziku. Tāpat arī apraides sadalītas tematiskajos blokos, ļaujot lietotājam izvēlēties, kādu saturu klausīties.

“Spotify” lietotāji novērtē klausīties dziesmu sarakstu “Discover Weekly”, kurā atlasīta jauna mūzika, ņemot vērā lietotāja mūzikas gaumi. Sagaidāms, ka turpmāk tiks veidoti līdzīgi apraižu saraksti, kuros lietotājs varēs izvēlēties apraides par sev interesējošām tēmām, kas ļaus atrast arvien jaunus kanālus, kuros runāts par dažādām tēmām.

Tomēr straumēšanas servisa “Anchor” iegāde radījusi bažas par dažādu unikālu funkciju likvidēšanu. Piemēram, “Anchor” lietotājiem bija iespējams tiešā veidā sazināties ar saviem iecienītākajiem apraižu rīkotājiem. Viņi, savukārt, zvanu veidā varēja sazināties ar saviem klausītājiem, kā arī iesaistīties dažādās diskusijās.

Līdzīgs princips pastāv radiostaciju sarunu šovos, taču “Spotify” sola, ka līdzīga opcija pastāvēs arī tās piedāvātajā apraides platformā.

“Spotify” jau pašlaik ir līderis mūzikas maksas straumēšanā. Lai nokārtotu visas formalitātes saistībā ar mūzikas īpašniekiem, serviss lielāko daļu savas peļņas atdod autortiesību turētājiem. Pievienojot “Spotify” arī apraides servisus, “Spotify” varētu mainīties izmaksu sadalījums.

Pagājušajā ceturksnī “Spotify” finanšu rādītāji bija labāki, nekā iepriekš prognozēts. Šajā laikā “Spotify” ieguva deviņus miljonus klientu, kuri ik mēnesi maksā abonēšanas maksu. 2018. gada beigās zviedru uzņēmums varēja lepoties ar 96 miljoniem abonentu, kas ir par miljonu vairāk, nekā prognozēts.

Arī “Spotify” peļņa ir būtiski augusi – pedējā gadā tā pieauga par 30%, kopumā sasniedzot 1,5 miljardus eiro.

Lai arī finanšu tirgos būtiski kritās “Spotify” akciju vērtība, tas netraucēja uzņēmumam pēdējā ceturksnī sasniegt 94 miljonus eiro lielu peļņu. Salīdzinoši – no šīs peļņas nākamajā ceturksnī 25 miljoni tiks samaksāti uzturēšanas izdevumos – darbinieku algās, serveru uzturēšanā un autortiesībās, norādīja Makartijs.

Uz augšu