"Pasažieru vilciens" pērn nopelnījis 980 383 eiro

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Jaunais AS "Pasažieru vilciens" modernizētais dīzeļvilciens dzelzceļa transporta līdzekļu parādes atklāšanas laikā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Ilustratīvs attēls.
Jaunais AS "Pasažieru vilciens" modernizētais dīzeļvilciens dzelzceļa transporta līdzekļu parādes atklāšanas laikā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

AS "Pasažieru vilciens" provizoriskais apgrozījums pērn bija 69,848 miljoni eiro, kas ir par 5,5% vairāk nekā 2017.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 980 383 eiro, kas ir par 4,6% mazāk nekā gadu iepriekš, liecina kompānijas nerevidētais 2018.gada pārskats.

Pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka kopumā 2018.gadā tika veikti 5,74 miljoni vilcienu kilometru un pārvadāts 18,1 miljons pasažieru, kas ir par 4,32% vairāk nekā 2017.gadā. Pasažieru skaita pieaugums vērojams jau trīs gadus pēc kārtas un ir saistīts ar "Pasažieru vilciena" veiktajām aktivitātēm un realizētiem stratēģiskajiem projektiem - zonu tarifa ieviešanu, dīzeļvilcienu modernizāciju, biļešu tirdzniecību mājas lapā un mobilajā lietotnē, kā arī ar labvēlīgiem laika apstākļiem 2018.gadā. Maksas pasažieru tirgus daļa pārskata gadā sasniedza 40,46% jeb par 0,69 procentpunktiem vairāk nekā 2017.gadā.

"Pasažieru vilciens" norāda, ka pērn Ministru kabinets (MK) lēma par finansējuma nodrošināšanu elektrovilcienu iepirkuma realizācijai un atļāva Satiksmes ministrijai (SM) uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības laikposmā no 2019.-2024.gadam, lai nodrošinātu "Pasažieru vilcienam" finansējumu, kas nepārsniedz 259 miljonus eiro 32 jaunu elektrovilcienu, rezerves daļu fonda un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādei, kā arī vilcienu depo izbūvei. Tāpat norādīts, ka pēc pretendentu atkārtotas izvērtēšanas šogad februārī tiesības piegādāt jaunos elektrovilcienus ieguva Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka".

Kopējais "Pasažieru vilciena" faktiskais kapitālieguldījums pērn sasniedza 1,706 miljonus eiro, tai skaitā 444 000 eiro tika ieguldīti deviņu dīzeļvilcienu vagonu kapitālajā remontā, 600 000 eiro - 12 elektrovilcienu vagonu kapitālajā remontā, 196 000 eiro - dīzeļdzinēja remontā. Savukārt 107 000 eiro tika investēti ritošā sastāva remontu centros, 122 000 eiro - sliežu un pārmiju remontos un 105 000 eiro - datortehnikā un programmnodrošinājumā.

Uzņēmums aktīvi strādā ar plānošanas reģioniem, lai ieviestu ekspresreisus, kas ļaus samazināt pasažieru ceļā pavadīto laiku un ātrāk nokļūt galamērķī.

Vadības ziņojumā norādīts, ka "Pasažieru vilciens" ir sācis darbu pie vidējā termiņa darbības stratēģijas 2021.-2025.gadam izstrādes.

Turklāt uzņēmums izvērtē iespējamos scenārijus depo rekonstrukcijai/būvniecībai, lai nodrošinātu elektrovilcienu uzturēšanu un remontus.

Kā riskus "Pasažieru vilciens" min to, ka pēc atkārtotas jauno elektrovilcienu iepirkuma piedāvājumu izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas, ir iesniegta sūdzība Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas rada risku, ka pirmās elektrovilcienu piegādes var notikt vēlāk nekā sākotnēji plānots. Turklāt pašreiz nav pilnībā skaidrs mehānisms, kā "Pasažieru vilcienam" tiks piešķirts elektrovilcienu finansējums.

"Pasažieru vilciens" 2017.gadā strādāja ar 66,175 miljonu eiro apgrozījumu un 1,028 miljonu eiro peļņu.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu