Labs garastāvoklis ir te!

FOTO: Publicitātes foto

Garastāvoklis ir tik plaši un bieži izmantots vārds, ka dažreiz pat piemirstas, tas nav nekāds priekšmets, bet tas patiešām ir stāvoklis - stāvoklis, kādā ir mūsu gars šajā brīdī.

Gara stāvokli, tāpat kā fizisko stāvokli - ir iespējams uzturēt labā formā, nolaist, aizmirst un nerūpēties par to vai gluži otrādi - pār-aprūpēt. Gara stāvokli ietekmē iekšēji un ārēji faktori, no kuriem ļoti daudzus mēs nevaram kontrolēt, tieši tāpēc ir ļoti būtiski analizēt uz saprast katram individuāli - kas mūsu garam liek justies slikti, bet kas - labi. Dienā, kad esat izkāpis no gultas ar kreiso kāju, sabiedriskajā transportā esat nepamatoti (kaut vai pamatoti) apvainots par uzkāpšanu uz kājas tantiņai, vadot auto kāds kretīns pielīdis priekšā pat neparādot pagrieziena signālu, darbā priekšnieks aizrādījis par sīku nepilnību, mājās otra pusīte nav novākusi aiz sevi tējas krūzes un ieslēdzot TV jūs uzzināt, ka vēlēšanās bijusi rekord-zema aktivitāte - garastāvokli tas var sabojāt pat uz vairākām dienām. Tomēr, ja vien ir vēlēšanās, ir iespējams palīdzēt savam garam pakāpties vismaz dažus pakāpienus uz augšu un atkal iegūt labo stāvokli. Lūk kā:

Elpojiet dziļi - apzināti, mērķtiecīgi un pareizi izpildot elpošanas vingrojumus iespējams uzlabot ne tikai garastāvokli, tomēr ir jābūt kaut nelielām priekšzināšanām, lai to panāktu. Šoreiz aprobežosimies ar vienkāršu, nomierinošu, meditatīvu garu ieelpu un izelpu minūtes garumā, lai piegādātu savām smadzenēm skābekli un atgūtu iekšējo līdzsvaru. Šim paņēmienam ir viena liela priekšrocība - pat, ja jums nav ne naudas, ne laika, elpošana vienmēr ir jums pieejama (cerams).

FOTO: Publicitātes foto

Izejiet pastaigā - pat saspringtas darba dienas vidū, ja nepieciešams, var atrast 10 minūtes laika pastaigai, kuras laikā izelpoties un nostabilizēt pulsu. Nav būtiski, ja strādājat industriālā rajonā, derēs arī iešana apkārt ēkai vai kvartālam.

Baudiet smaržīgu, nomierinošu tēju - tējas pauze ir nenovērtēta vērtība, kuru var izmantot pat vairākas reizes dienā. Saspringtos brīžos, kad adrenalīns jau tā ir paaugstināts, neizvēlieties melno vai zaļo tēju, kura uzbudinās vēl vairāk, bet zāļu uzlējumu. Ja izvēlēsieties, piemēram, Lipton Time to relax tēju, kuras sastāvā ir lavanda, liepziedi un kumelītes, efekts būs divkāršs, jo lavanda ir nomierinoša ar antidepresīvu, relaksējošu iedarbību, liepziedi pastiprinās nomierinošo efektu, bet kumelītes pastiprinās iespaidīgo aromātu.

Ejiet aukstā dušā - iešana aukstā dušā pati par sevi ir tik satraucoša un organismu uzmundrinoša, ka, visticamāk jūs aizmirsīsiet jebkurus kreņķus brīdī, kad to darīsiet. Tas vēl nav viss, saskaņā ar Womens Health publicētajiem pētījumiem auksta duša ne tikai palīdz organisma šūnām izvadīt kaitīgās vielas, bet arī ilgtermiņā iemāca smadzenēm labāk tikt galā ar stresu. Jāpiebilst, ka ar vienu aukstu dušu nebūs pietiekami, tas jādara regulāri, saturieties!

FOTO: Publicitātes foto

Smaidiet, pat, ja negribas - kā skaidro Psychology today, smaidīšana veicina organismā sīkas molekulas, kas palīdz sazināties neironiem un aktivizē tā saucamos laimes hormonus. Attiecīgi - pat, ja smaids būs piespiest, laimes hormoni aktivizēsies tik un tā un tas darbosies kā dabisks, bezrecepšu un bezmaksas garastāvokļa uzlabotājs.

Klausieties mūziku, kas patīk - droši vien tas jūs nepārsteidz, tomēr ASV Misūri Universitātē veikts pētījums to patiešām apliecina - mūzikas klausīšanās būtiski ietekmē garastāvokli. Ja vēlaties ātri atgūt labu omu - klausieties pacilājošu mūziku vismaz 25 minūtes.

Piezvaniet vai satieciet draugu - vislabāk - satieciet. Un ne jau Facebookā. Atcerieties kopīgus notikumus, iegūstiet savai dzīvei perspektīvu! Saprotiet - nejaukā tantiņa aizbrauca ar to pašu tramvaju, kurā viņa nolamāja jūs un vēl piecus citus pasažierus, bet jūsu garastāvoklis ir jūsu rokās.

Ja slikts garastāvoklis ir ieildzis, nevarat to izskaidrot un nekas no augstāk minētā nespēj to uzlabot, būtu vērts apdomāt vizīti pie ģimenes ārsta, lai noskaidrotu cēloņus, kas var būt arī medicīniski.

Uz augšu