Tallinas osta gatava gūt labumu no neskaidrības Latvijas tranzīta nozarē (13)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Pixabay

Sankciju piemērošana Latvijas oligarham Aivaram Lembergam un Ventspils brīvostai ir radījusi lielas neskaidrības Latvijas tranzīta biznesā. To savā labā mēģinās izmantot Tallinas osta un Igaunijas termināļu operatori, raksta “Postimees”.

“Kāda bēdas dažreiz citiem var būt laime,” sacīja Tallinas ostas vadītājs Valdo Kalms. “Mēs skaļi varam paziņot, ka mūsu lielākie konkurenti ir pārējās Baltijas ostas, it īpaši - Latvijas ostas,” sacīja Kalms. Viņš norādīja, ka Tallinas ostai notiek zināma sacensība ar Latvijas ostām, galvenokārt naftas produktu jomā.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš atzina, ka gada beigas būs saspringts laiks, jo tad tiek pagarināti līgumi ar transporta un loģistikas uzņēmumiem. Kalms skaidro, ka ne visi līgumi ir piesaistīti kalendārā gada beigām. Piemēram, naftas pārvadātāju sadarbības piedāvājumi parasti ir pieejami visu gadu.

Naftas bizness ir arī nepastāvīgākais: citu kravu plūsmas Tallinas ostā ir stabilākas un nedaudz palielinās, bet naftas produktu pārvadājumu dinamika ir ļoti mainīga un nepastāvīga.

“Notiek vairāki konkursi, un trešajā ceturksnī daļa kravu no Tallinas devās uz Ventspili. Tagad, iespējams, mūsu operatoriem izdosies kaut ko atgūt, jo ir ļoti svarīga ir sadarbība starp ostām un operatoriem, kā arī ar dzelzceļa uzņēmumu,” sacīja Kalms.

“Jā, tas viņiem visiem ir liels trieciens,” Kalms komentēja Ventspils ostas un Lemberga iekļaušanu Magņitska sarakstā.

"Bet tas nav nekas jauns, jo biznesa kultūras ir atšķirīgas, taču viņiem tās ir ļoti sliktas ziņas; bija skaidrs, ka tas skars ne tikai Ventspili. Tas skars visu Latviju kopumā," teica Kalms.

Lai arī Tallinas osta konkurē ar Latvijas un Lietuvas ostām, uzņēmums ir arī savu dienvidu kaimiņu kolēģis starptautiskās organizācijās. Kalms norāda, ka savā ziņā pastāv konkurence starp tirdzniecības grupām, īpaši kruīza biznesā. Piemēram, Baltijas jūra konkurē ar Vidusjūru un Melno jūru.

Ja Tallina var piesaistīt lielas kruīza kompānijas, cieši sadarbojoties ar Sanktpēterburgu un Helsinkiem, tad tirdzniecības biznesam ir būtiski jākonkurē dienvidu kaimiņiem.

Tallinas ostas reputāciju glābj tas, ka uzņēmums tiek iekļauts biržas sarakstā: tas padara valsts uzņēmumu atvērtāku un arī partneriem sniedz paredzamāku ainu.

Pēc Baltijas jūras lielākā neatkarīgā naftas produktu termināļa operatora “Liwathon E.O.S” vadītāja Gērta Tīvasa teiktā, laiks parādīs, kādas iespējas partneriem paver Igaunijas ostas, it īpaši pēc tam, kad ASV ieviesušas sankcijas pret Lembergu. Cik zināms, lielākā cīņa starp Tallinas un Latvijas ostām notiek par lejamām beramkravām.

Pēc viņa teiktā, Igaunijai ir daudz iespēju, ko Igaunijai jācenšas izmantot savā labā.

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu