Centrālās dzelzceļa stacijas pārbūves uzraudzība izmaksās 24 miljonus eiro (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Dzelzceļa sliedes pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas. Ilustratīvs attēls
Dzelzceļa sliedes pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas. Ilustratīvs attēls Foto: Zane Bitere/LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā par 23,959 miljoniem eiro veiks apvienība, kuras sastāvā ir "Egis Rail", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "Egis Batiments International", informēja projekta ieviesējas Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.

Darbu veicējs noskaidrots atklātā starptautiskā konkursā. Konkursa uzvarētājam piecus gadus, kas ietver visu projektēšanas un būvdarbu periodu, un piecus gadus, kas ietver garantijas periodu, būs jāveic "Rail Baltica" līnijas izbūves Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā un arī jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves konsultanta/inženiera pienākumus, kā arī jāveic ekspertīze un būvuzraudzība. Kopējā līguma summa ir 23 959 441 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Voronkova skaidroja, ka, ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, līguma izpildītājam būs jānodrošina daudzu speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un būvdarbu būvuzraugi, būves informācijas modelēšanas sistēmas (BIM) speciālista iesaiste.

"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norādīja, ka, ņemot vērā projekta komplicētību, konkursantam bija izvirzītas augstas prasības. 

Viņš skaidroja, ka šis ir sarežģītākais "Rail Baltica" projekta objekts, jo darbi būs jāveic pilsētas centrā, vēsturiski unikālā vidē, kurā cilvēku plūsma ir desmitiem tūkstošu dienā. "Tāpēc būtiski, ka mūsu, kā pasūtītāja, rīcībā būs neatkarīgi un plašu nacionālo un starptautisku pieredzi ieguvuši speciālisti, kuri uzraudzīs būvnieka darbu kvalitāti un atbilstību visām drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvu un pasūtītāja prasībām," pauda Vingris.

Voronkova norādīja, ka darba apmērs atbildīs pārbūves ietvaram - visu Rīgas Centrālās stacijas sliežu ceļu, pasažieru platformu un uzgaidāmo telpu pārbūve, paplašinot staciju "Rail Baltica" vajadzībām un padarot to par multimodālu transporta termināli. Tajā ietilps arī jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu ar gājējiem un velosipēdistiem nodalītu piemērotu joslu būvniecība, kā arī dzelzceļa uzbēruma pie 13.janvāra ielas un Elizabetes ielas norakšana, aizstājot to ar estakādi un radot brīvas telpas pilsētas infrastruktūras savienojumiem.

Francijā reģistrētajam "Egis Group" ir pieredze ātrgaitas dzelzceļa līniju, reģionālo un piepilsētas sistēmu, multimodālo mezglu, kā arī kravu dzelzceļa, staciju, platformu, dzelzceļa un autoceļu attīstībā. 

Vācijā reģistrētais "DB Engineering & Consulting" piedāvā pakalpojumus tālsatiksmes, ātrgaitas, reģionālajām un vietējām transporta sistēmu darbības plānošanā. 

Jau ziņots, ka 2018.gada novembrī "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludināja atklātu konkursu "Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumi projektā "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūve"".

Savukārt šogad 29.maijā "Eiropas dzelzceļa līnijas" noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "BeReRIX", kas Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un būvdarbu veikšanas tiesības ieguva starptautiska iepirkuma rezultātā. Šobrīd projekta būvnieks ir veicis 20% no "Rail Baltica" Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas darbu apjoma.

Projektēšanas un projekta saskaņošanas darbi turpināsies līdz 2021.gada pavasarim. Pirmos sagatavošanas un demontāžas darbus, kā arī atsevišķus būvniecības darbus plānots uzsākt 2020.gada trešajā ceturksnī.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu