Vidzemes šosejas jaunajā segumā parādās plaisas; sākas to novērošana

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Kopš 2019.gada pavasara norisinās  Vidzemes šosejas pārbūve posmā no Garkalnes līdz Sēnītei jeb satiksmes mezglam, kur atdalās Valmieras šoseja. Darbi ziemas sezonā ir apturēti un jau tuvākajos mēnešos tiks atsākti, taču to norisi ievērojami ietekmēs jaunajā segumā konstatētās plaisas.

Kā vēsta sabiedrisko mediju portāls LSM.lv, plaisas konstatētas rekonstruētajā ceļa posmā aiz Vangažiem, braucot Sēnītes virzienā. Lai gan pavasarī vēl paredzēts uz ceļa klāt asfaltbetona segumu, plaisām tāpat nevajadzētu būt. To atzīst arī būvdarbu veicējs, uzņēmums Binders.

Būvdarbu pasūtītājs, VAS Latvijas Valsts ceļi, LSM.lv skaidrojis, ka plaisas nedrīkst būt ne jaunā seguma apakškārtā, nedz arī asfalta virskārtā, kuras uzklāšana ir vēl tikai priekšā. Tādēļ pagaidām ir būtiski noskaidrot, kādēļ plaisas radušās, un jādara viss iespējamais, lai tās likvidētu. LVC pārstāve Anna Kononova gan minējusi, ka iemesli var būt visdažādākie - gan būvniecībā izmantotie materiāli un tehnoloģijas, gan arī ģeoloģiskās īpašības, kas raksturīgas šim apvidum.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Binders projektu vadītājs Aldis Vigulis tikmēr norāda, ka posmā starp Vangažiem un Sēnīti ir purvs, zem ceļa ir kūdra, kas nav norakta. Tas nav veikts tādēļ, ka projektētāja skatījumā kūdra bijusi pietiekami sablīvējusies, bet tagad skaidrs, ka ar vecā asfalta atkārtotu izmantošanu, to iekļaujot jaunu šķembu un cementa maisījumā, tiem apakšā ieklājot ģeotekstilu, būs par maz. Proti, pēc LVC pārstāves teiktā, tagad jāturpina novērošana un pavasarī jāveic urbumi, lai noskaidrotu plaisu veidošanās cēloņus un veiktu nepieciešamās izmaiņas projektā. Jo plaisām šeit nevajadzētu parādīties ilgu laiku.

Uz augšu