Iespējams, valstij vajadzētu investēt ostu terminālī, lai nodrošinātu kravu plūsmu

FOTO: Evija Trifanova / LETA

Iespējams, valstij vajadzētu investēt ostu terminālī, lai nodrošinātu, piemēram, Baltkrievijas kravu plūsmu, pirmdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), komentējot potenciālo sadarbību ar Baltkrieviju naftas produktu pārvadājumos.

"Būtu ļoti labi, ja valsts īpašumā būtu kāds no termināļiem, jo arī Baltkrievija ir pieradusi strādāt ar valsts garantijām un ar valsts īpašumā esošām struktūrām. Ja citādāk nevarēsim, būs jāskatās, kur valstij investēt, lai varētu nodrošināt kravu plūsmu," teica Linkaits, piebilstot, ka šobrīd visi ostu termināļi ir privāti un tādējādi lēmumi tiek pieņemti, pamatojoties uz to biznesa interesēm.

Viņš arī uzsvēra, ka valstij būs jāskatās, kur investēt, gadījumā, ja nebūs termināļu, kas būtu gatavi apkalpot pieejamās kravas. "Gadījumā, ja tiešām situācija izvēršas tāda, ka ir kravas un ir vēlme tās nosūtīt, bet nav termināļu pretī, kas būtu gatavi tos kravu apmērus apkalpot, tad, protams, valstij būs jāskatās, kur investēt," sacīja ministrs.

Viņš arī norādīja, ka Baltkrievija par iespējamo sadarbību ir uzrunājusi vairākus termināļus gan Rīgā, gan arī Ventspilī, un jautājums tiek risināts. "Tas ir laika jautājums. Es, protams, vēlētos, lai process notiek ātrāk, bet tas ir privāta termināļa lēmums," pauda Linkaits.

Vienlaikus viņš arī uzsvēra, ka Latvijas ostām tehniski ir iespēja pārkraut naftu un naftas produktus Baltkrievijai abos virzienos. "Strādājam pie tā, lai šīs kravas mums būtu," sacīja Linkaits.

Jau vēstīts, ka Latvijas ostās pagājušajā gadā pārkrāva 62,379 miljonus tonnu kravu, kas ir par 5,7% mazāk nekā 2018.gadā.

Uz augšu