"Covid-19" un bizness: Atsevišķi uzņēmumi raduši iespēju, kā pelnīt uz mājās palicēju rēķina

FOTO: Pixabay

Koronavīrusa izplatības dēļ visā pasaulē ir noteikti ceļošanas ierobežojumi, kā arī arvien vairāk uzņēmumu aicina savus darbiniekus strādāt no mājām. Biržās novērojama situācija, ka lielās aviokompānijas un citi uzņēmumi piedzīvo nepatīkamu akciju vērtību kritumu, kamēr izklaides uzņēmumu akciju vērtība tikai pieaug, vēsta CNN.

Tiek norādīts, ka pēdējo piecu dienu laikā straumēšanas servisa “Netflix” akciju vērtība ir kāpusi par vairāk nekā 8%, bet šī gada laikā – 15%.

Tikmēr lielākās amerikāņu kinoteātru operatoru AMC un “Cinemark” akciju vērtības ir kritušās par vismaz 15%.

ASV sabiedrībā koronavīrusa “Covid-19” dēļ ir radies liels satraukums, tāpēc arvien vairāk cilvēku izvēlas nepamest savas mājas. Šā fenomena dēļ labumu gūst uzņēmumi, kuru pakalpojumus cilvēki var izmantot attālināti, nepametot savas mājas.

Piemēram, interneta tirdzniecības gigants “Amazon”, salīdzinot ar relatīvi vājo 2019. gadu, šā gada sākumā uzrāda visai labus rezultātus. Savukārt “Google” un “YouTube” māteskompānija “Alphabet” turpina uzrādīt stabilus rezultātus.

Eksperti uzsver, ka mājās palicēji rada lielāku pieprasījumu pēc tiešsaistē pieejamajiem servisiem. “Netlfix”, “Amazon”, kā arī “Facebook”, video spēļu izstrādātājs “Activision”, vingrojumu aprīkojuma veidotājs “Peloton” un ēdiena piegādes serviss “GrubHub” ir tie, kas no “mājās sēdētājiem” guvuši lielāko labumu.

“Mēs centāmies saprast, kādi produkti, pakalpojumi un kompānijas varētu gūt potenciālu labumu no karantīnā esošajiem cilvēkiem. Ar ko gan viņiem nodarboties, visu dienu esot mājās? Tas ir svarīgi, jo tādējādi dažas kompānijas var neciest zaudējumus koronavīrusa dēļ,” teica “MKM Partners” tirdzniecības nodaļas direktors Džeisijs O’Hara.

Vēl viena nozare, kas pēdējo dienu laikā gūst būtisku izaugsmi, ir telemedicīna un ar to saistītie rīki. Tā, piemēram, virtuālā veselības aprūpes kompānija “Teladoc” ļauj pacientiem veikt videozvanus ar saviem ārstiem. Šī pakalpojuma sniedzēju akciju vērtība pēdējās nedēļas laikā pieauga par 10%, bet šī gada laikā – pat par 50%. Tā ir zīme, ka pieprasījums pēc tīmekļa pakalpojumiem būtiski pieaug.

“Telemedicīna un citi interneta pakalpojumi ir lieliski piemēri tam, kādus labumus var dot internets. E-komercija, straumēšanas servisi un ēdiena piegāde ļauj cilvēkiem palikt mājās un neriskēt ar savu veselību,” teikts UBS Globālās veselības pārskatā.

“Mājās palicēji var veidot lielāku pieprasījumu pēc tiem tirgus segmentiem, kas patērētājam ļauj palikt savā dīvānā, bet saņemt konkrēto pakalpojumu. Tas ir jāizmanto daudziem uzņēmumiem,” norādīts UBS analīzē.

Uz augšu