Vācija nonāk soli tuvāk ātruma ierobežojumu ieviešanai uz autobāņiem

FOTO: Unsplash

Vācijas Satiksmes drošības padomei ir arguments, ar kuru vispārējais ātruma ierobežojums uz autobāņiem kļūst aizvien "taustāmāks". 

Vēl gan nekādi ierobežojumi nav stājušies spēkā un daudzos ceļa posmos joprojām var braukt tik ātri, cik drosme ļauj, taču

ļoti reāla ir varbūtība, ka tuvā nākotnē autobraucēju brīvību ierobežos ceļa zīmes ar sarkanu maliņu un skaitli 130 vidū.

Idejai par maksimālā ātruma noteikšanu uz visiem autoceļiem Vācijā ir gan atbalstītāji, gan pretinieki. Atbalstītāju lokam nupat lielā mērā pievienojusies arī Satiksmes drošības padome (Deutsche Verkehrssicherheitsrat). Tā būtībā ir par vispārēju maksimālā atļautā braukšanas ātruma noteikšanu, tiesa, ar dažiem izņēmumiem.

Padome uzskata, ka ar potenciālajām izmaiņām būtu iespējams samazināt uz Vācijas ceļiem bojā gājušo cilvēku skaitu. Šis pieņēmums izkristalizējies aptuveni gadu ilgušās debatēs, vēsta vācu AutoBild.

FOTO: Reuters/ScanPix

Ātruma ierobežojuma idejas pretinieki norāda, ka tikai 13% no satiksmes negadījumos bojāgājušajiem dzīvību zaudējuši avārijās uz autobāņiem. Smagas traumas guvušo īpatsvars ir vēl mazāks - tikai 9%. 

Tātad tie uzskatāmi par salīdzinoši drošiem, jo autobāņu rēķinā ir trešā daļa no visas satiksmes plūsmas. Idejas atbalstītāji savukārt norāda uz paredzamo CO2 izmešu samazinājumu, ja pazeminātu transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu. 

Satiksmes drošības padomē vēl papildina, ka pārāk lielam ātrumam ir arī citas potenciāli bīstamas blaknes. Īstas vienprātības organizācijā, kuras locekļu vidū ir Vācijas Tehniskās inspekcijas asociācijas (TÜV), autoindustrijas, apdrošināšanas kompāniju, automobiļu klubu, ministriju pārstāvji un satiksmes eksperti, gan pagaidām vēl nav, jo

balsojumā par vispārēja ātruma ierobežojuma ieviešanu desmit locekļi bija par, četri pret un vienpadsmit atturējās. 

Padome, kurā ir pārstāvētas vairāk nekā 200 dažādu organizāciju, meklē iespējas, kā inteliģentā, pārdomātā veidā uzlabot drošību uz ceļiem. Par vienu no līdzekļiem tiek uzskatīta atļautā braukšanas ātruma samazināšana, jo pastāv pamatots un arī loģisks viedoklis, ka lielāks braukšanas ātrums nozīmē, ka pēc sadursmes auto veic lielāku attālumu, iekams pilnībā apstājas. Tas savukārt nozīmē lielāku iespēju gūt smagas un cilvēkiem potenciāli nāvējošas traumas.  

Uz augšu