Lietuva: Kopīga "Rail Baltica" pārvaldība var apdraudēt projekta nākotni (2)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Balons ar "Rail Baltica" uzrakstu. Ilustratīvs attēls.
Balons ar "Rail Baltica" uzrakstu. Ilustratīvs attēls. Foto: Ieva Lūka/LETA

Lietuvas transporta ministrs Jaroslavs Narkevičs norādījis, ka Lietuva varētu pati izbūvēt dzelzceļa “Rail Baltica” posmu. Viņš uzskata, ka kopīgs projekta vadības modelis ar Latviju un Igauniju var apdraudēt projekta nākotni, vēsta “Postimees”.

Pēc viņa vārdiem, Lietuva jau ilgāku laiku analizē, cik racionāli būtu īstenot “Rail Baltica” projektu pašai.

“Ar visu atbildību varu paziņot, ka jau kādu laiku mēs analizējam, rēķinām, vai nav izdevīgāk, racionālāk, ātrāk un operatīvāk veikt darbus Lietuvas teritorijā mums pašiem. Tas mums ļautu garantēti, līdz 2026. gadam izbūvēt sliežu ceļu Lietuvā,” sacīja Narkevičs.

Viņš apgalvoja, ka šāds lēmums neietekmētu projekta kopējo virzību, ko īsteno visas trīs Baltijas valstis.

Pēc ministra vārdiem, Lietuva nevēlas, lai jaunbūvējamo dzelzceļu tās teritorijā būvētu citu valstu uzņēmumi, jo tas ir jādara Lietuvas dzelzceļa uzņēmumam. Tiesa gan, ministrs neprecizēja, vai šādi paziņojumi nozīmē to, ka Lietuva izskata iespēju aiziet no Baltijas valstu kopējā uzņēmuma “RB Rail”.

Lietuva un Igaunijas vēlas, lai “Rail Baltica” īstenošana būtu integrēta starp valstīm, taču Lietuva šai idejai pretojas un vēlas projektu veikt patstāvīgi, tās teritorijā pilnīgu kontroli pār jaunbūvējamo dzelzceļu nodot uzņēmumam “Lietuvos gelezinkeliai”.

Baltijas valstis zināmu periodu interešu konflikta dēļ nevar vienoties par to, kāds modelis būs piemērotākais projekta īstenošanai.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu