"Rail Baltica" Centrālā mezgla būvniecībā apjomīgākie būvdarbi sāksies nākamā gada otrajā ceturksnī

Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija

FOTO: Kaspars Nordens/LETA

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Centrālā mezgla būvniecībā apjomīgākie būvdarbi sāksies nākamā gada otrajā ceturksnī, pirmdien žurnālistiem sacīja projekta būvnieku "BeReRIX" pārstāvis, "Rere grupas" valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš. 

Tostarp viņš minēja, ka šogad novembrī sāksies būvlaukuma iežogošana, inženierkomunikāciju pārnešana, jaunas transformatoru stacijas būvniecība, kā arī sagatavošanās darbi uz peroniem - signalizācijas, kabeļu un pārmiju pārbūve, kā arī daļas no esošo pazemes būvju nojaukšana.

"Lielākā apmēra būvdarbi sāksies 2021.gada vēlā pavasarī vai vasaras sākumā Lāčplēša ielas rajonā. Nepieciešamības gadījumā būvdarbu laikā tiks samazināts satiksmei atvēlēto joslu skaits Lāčplēša ielā, taču darbus, kas prasīs pilnīgu Lāčplēša ielas slēgšanu, paredzēts veikt naktīs," sacīja Āboltiņš-Āboliņš. 

"Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris stāstīja, ka līdz 2023.gadam tiks pilnībā norakts uzbērums, uzbūvēta dzelzceļa estakāde un dzelzceļa stacijas trešais stāvs, pilnībā pārbūvētas ielas zonas un peroni. Savukārt no 2023. līdz 2025.gadam būvdarbi notiks dzelzceļa sliežu otrā pusē - Stacijas laukuma pusē.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) uzsvēra, ka līdz ar "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvniecības sākšanos novembrī būvdarbi notiks jau visās trijās Baltijas valstīs. Lietuvā jau pirms pāris gadiem veikta Kauņas mezgla būvniecība, bet Igaunijā pērn sākta viena viadukta būvniecība. 

"Projekts ir nozīmīgs arī Rīgas centra sakārtošanā, tāpēc jāatzīst, ka pēdējos desmit gados Rīgas vadība uzskatīja, ka "Rail Baltica" projekts neīstenosies, un gatavošanās projekta realizācijas nenotika. Tā sākās tikai pēdējā gada laikā. Lai projektu veiksmīgi realizētu, visām institūcijām jāstrādā vienā sasaistē," pauda Linkaits.

Jau ziņots, ka 17.novembrī plānots būvniecības darbu sākums dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālajā mezglā, kas ietver Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa un pieguļošās infrastruktūras izbūvi.Darbi Rīgas centrā tiek plānoti secīgos posmos. Būvniecības laikā dzelzceļa stacija un autoosta turpinās darboties.

Projekta būvnieks apvienība "BeReRIX" sadarbībā ar Rīgas pilsētas atbildīgajām institūcijām gatavo satiksmes organizācijas un gājēju plūsmu plānus, lai pēc iespējas mazāk skartu pārvietošanos pirmā būvlaukuma apkaimē, kas atradīsies pie Gogoļa ielas, Satiksmes ministrijai piegulošajā skvērā.

Šoruden pirmie sagatavošanās darbi notiks gar dzelzceļa līniju starp Maskavas un Lāčplēša ielu. Tiks izveidots atsevišķi norobežots būvlaukums - starp Satiksmes ministrijas ēku, Gogoļa ielā 3, un Rīgas centrālo dzelzceļa staciju.

Galvenie darbi pirmajā būvniecības posmā līdz 2020. gada beigām paredz pazemes inženiertīklu, sabiedriskā transporta kontakttīklu un ielu apgaismojuma izbūvi, pārvietošanu un demontāžu, kā arī darbus uz sliežu ceļiem, tostarp jaunu kontakttīklu mastu uzstādīšanu, kontakttīklu elektroinstalācijas, gaisa appūšanas sistēmas, elektroapgādes, signalizācijas sistēmu izbūvi un pārvietošanu. Tāpat paredzēta jaunās transformatoru apakšstacijas izbūve un bumbu patvertnes daļēja nojaukšana (pazemes tuneļa daļa).

Visu darbu izpildes laiku Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē tiks nodrošināta sabiedriskā un privātā transporta kustība, kā arī tiks nodrošināta gājēju plūsmas kustība. Visiem satiksmes dalībniekiem un gājējiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Uz augšu
Back