Jauno vieglo automašīnu pārdošana janvārī kritusies gandrīz par trešdaļu (4)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto. Foto: PATCHARIN SIMALHEK, Shutterstock.

Latvijā janvārī pārdotas 1133 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 31,6% mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā periodā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.

Tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu pārdošanā gada pirmajā mēnesī bija kritums 33,4%, veidojot 989 vienības savukārt jauna vieglā komerctransporta pārdošana sarukusi par 16,3% - līdz 144 spēkratiem.

No jauno vieglo automobiļu pārdotā apjoma 16% jeb 181 automašīna bija "Toyota", no tirgus daļas pa 13,2% katra veidoja "Volswagen" un "Škoda" automašīnas, 11% - "Peugeot", bet pārējo auto kompāniju spēkratu tirgus daļas bija zem 5%.

Straujākais kritums pagājušajā mēnesī, salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, bija "Fiat" un "Land Rover" automašīnām, kuru pārdošanas apjomi samazinājušies, attiecīgi, par 87% un 83%. Tāpat samazinājās jaunu "Renault" automašīnu pārdošana - par 49%, "Peugeot" - par 40%, "Toyota" - par 31%, "Nissan" - par 29%, "Volkswagen" - par 27%.

Populārākais modelis jaunu vieglo auto tirdzniecībā 2021.gada janvārī bija "Škoda Octavia", šie auto pārdoti 74 reizes, tam seko "Toyota RAV4", kas pārdoti 45 reizes, bet 43 reizes pārdoti "Volkswagen Tiguan".

Savukārt no vieglā komerctransporta modeļiem populārākie janvārī bijuši "Volkswagen Crafter", kas pārdoti 20 reizes, "Renault Master" - pārdoti 19 reizes un 11 reizes pārdotas gan "Toyota Hilux", gan "Toyota Proace City" modeļu automašīnas.

Aģentūrai LETA Auto asociācijā skaidroja, ka samazinājumu veicinājuši klātienes tirdzniecībai noteiktie ierobežojumi saistībā ar Covid-19 pandēmiju.

"Automašīna ir ilgtermiņa ieguldījums, kura attālinātai iegāde ir visai sarežģīta, sevišķi privātajā sektorā, kur izvēle pamatā tiek izdarīta uz vietas, konkrētajā tirdzniecības vietā. Līdz šim auto tirgotāji ir centušies pārsturkuturēt savu uzņēmējdarbību, lai turpinātu darbu pielāgojoties apstākļiem un neizmantojot valsts atbalsta mehānismus, vai izmantojuši tos minimāli. Taču, ja klātienes tirdzniecības ierobežojumi saglabāsies, arī auto tirdzniecība un pārdošanas apjomi turpinās kristies, arī šai nozarei nāksies lūgt valsts atbalstu," norādīja asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš pauda, ka auto tirdzniecības nozarē ar plašām tirdzniecības telpām, kas neparedz lielu cilvēku pulcēšanos, būtu samērā vienkārši nodrošināt visaugstākās epidemioloģiskās drošības prasības, ja klātienes tirdzniecībā tiktu atļauta.

Latvijā pagājušajā gadā pārdotas 15 642 jaunas vieglās automašīnas.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu