Kā organizētājiem izcelties virtuālo pasākumu piedāvājumā?
Nepiekrītot apgalvojumam, ka šobrīd tiešsaistes pasākumu klāsts būtu piesātināts, Šukjurovs vēsta, “katrs virtuālais apmeklētājs pats izvēlās, ‘izfiltrē’ informāciju, un izvēlās kurus virtuālos pasākumus apmeklēt. Katram pasākumam ir savs auditorijas segments kurš seko un vēlas apmeklēt konkrēto pasākumu satura dēļ.”
Saskatot konkrētas nozares, kuras šajā laikā izceļas ar regulāru notikumu piedāvājumu, pasākumu aģentūras vadītājs aicina nebaidīties no konkurences un koncentrēties uz savu panākumu sasniegšanu. “Līdzīgi šobrīd notiek ar podkāstiem – dzīves stils un vienkārši intervijas ar slavenībām par dzīvi ir daudz. Bet konkrētas nozares vai nišas raidījumu ir maz, jo visi baidās no mazās auditorijas, kuru sasniegs,” tā turpinot Šukjurovs.
Ņemot vērā šī brīža apstākļus un nespēju izmantot visas cilvēkam sniegtās maņas, pasākumu aģentūras vadītājs aicina pievērst uzmanību izpratnei par pasākuma mērķauditoriju, jo emocionālas saiknes veidošanai var noritēt caur vārdiem. “Emocionālu saikni var izveidot ar tekstu vien, ja zini kas ir lasītājs. Cilvēki rezonē ar to kas viņiem ir tuvs, saprotams un interesējošs. Tāpat kā filmu veidotāji, aizkustina savus skatītājus, tāpat arī pasākumu producenti izstrādā vadlīnijas un saturu, lai to panāktu,’” stāsta Šukjurovs.
Klātienes pasākumi: kādi tie būs pēc pandēmijas?
Līdz ar Covid-19 parādīšanos, pasaules ierastais ritms ir būtiski mainījies, un vēl joprojām tikai varam diskutējot izteikt versijas par to, kāda būs sabiedrība pēc pandēmijas laika. Šādas diskusijas ir neatņemama sastāvdaļa ar pasākumu nozarē, pievēršoties jautājumiem, kas skar klātienes pasākumu īstenošanu un mijiedarbību ar auditoriju to laikā.
Šukjurovs uzskata, ka ar ierobežojumu atcelšanu nepietiks, lai atgrieztos pie klātienes pasākumiem. “Ir jāpāriet arī bailēm no infekcijas un sabiedrībai ir jājūtas drošai par savu un līdzcilvēku veselību. Privātais sektors ir krietni piekāpīgāks un drosmīgāks uz klātienes pasākumiem, bet uzņēmumi nevēlas riskēt, lai nesaslimtu vairāki darbinieki. Ja vienlaicīgi saslimtu kaut 10% no uzņēmuma, tas noteikti būtiski ietekmētu vairāku nozaru uzņēmumu darbību”.