Linkaits: Latvija atbalsta nepieciešamību attīstīt alternatīvo degvielu infrastruktūru

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Ir jāpilnveido un jāpaplašina elektrouzlādes tīkls, vienlaikus ir jāņem vērā, ka situācija dalībvalstīs ir atšķirīga, tostarp attiecībā uz satiksmi un tranzīta plūsmām, arī ģeogrāfisko aspektu.

Šādu Latvijas nostāju šonedēļ Brdo, Slovēnijā notikušajā Eiropas Savienības (ES) neformālā transporta un enerģētikas ministru padomes sanāksmē paudis satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), vēsta Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļā.

Linkaits minēja, ka vienotas Eiropas Savienības klimata un transporta politikas izstrādē un mērķu nospraušanā jābūt līdzsvarotai pieejai, ņemot vērā dalībvalstu atšķirīgo ekonomisko un ģeogrāfisko situāciju.

Sanāksmes mērķis ir dalībvalstu diskusija par transporta un enerģētikas nozaru lielākajiem izaicinājumiem pārejai uz e-mobilitāti un alternatīvo degvielas infrastruktūras attīstību Eiropas zaļā kursa ietvaros.

"Latvija atbalsta nepieciešamību attīstīt alternatīvo degvielu infrastruktūru, bet, mūsuprāt, pieejai ir jābūt līdzsvarotai. Ir jāpilnveido un jāpaplašina elektrouzlādes tīkls, vienlaikus ir jāņem vērā, ka situācija dalībvalstīs ir atšķirīga, tostarp attiecībā uz satiksmi un tranzīta plūsmām, arī ģeogrāfisko aspektu," norādījis Linkaits.

Viņš uzsvēris, ka arī pāreja uz alternatīvos energoresursos balstītu transportu ir jāveido uz stimulējošiem instrumentiem, nevis sodu piemērošanu.

Eiropas Zaļais kurss ir ES galvenais ceļvedis, lai līdz 2050.gadam Eiropa būtu klimatneitrāla. Saskaņā ar Zaļo kursu un Ilgtspējīgas un viedas mobilitātes stratēģiju līdz 2025.gadam būtu jāuzstāda vismaz miljons no paredzētajiem trīs miljoniem publiski pieejamo uzlādes punktu līdz 2030.gadam, kas nodrošinātu uzlādi 13 miljoniem nulles un zemas emisijas transportlīdzekļu ES.

Latvija atbalsta visaptveroša uzlādes un degvielas infrastruktūras tīkla paplašināšanu visa veida transportlīdzekļu uzpildes un uzlādes nodrošināšanai, kas ir īpaši svarīgi vieglo automobiļu tirgum.

"Vienlaikus ir jānodrošina, lai transportlīdzekļus varētu uzpildīt vai uzlādēt jebkurā vietā ES, un tam būtu jābūt tikpat ērti, kā tas ir pašlaik ar tradicionālajām degvielām darbināmiem automobiļiem," uzvēra Linkaits.

Viņš arī atzina, ka Latvijai ir būtiski, lai saistošo mērķu uzstādīšanai tiktu ņemts vērā trešo valstu aspekts, jo Latvijai kā ES dalībvalstij ir robeža ar trešajām valstīm.

"Jābūt elastīgai pieejai, nosakot konkrētus attālumus starp elektrouzlādes stacijām, īpaši attiecībā uz lieljaudas jeb kravas elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūru," norādījis Linkaits.

Uz augšu
Back