/nginx/o/2021/10/06/14118822t1hf734.jpg)
Neraugoties uz to, ka brauciena pašizmaksa Rīgas sabiedriskajā transportā var sasniegt pat trīs eiro, biļešu cenas nav paredzēts paaugstināt. Turklāt pasažieri jau tuvākajā laikā varēs izmantot jaunu biļešu iegādes sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā, Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" sacīja "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.
Brauciena pašizmaksa nav ne divi eiro, ne 1,15 eiro. Šī cena ir atkarīga no tā, cik daudz ir jābrauc un cik daudz pasažieru ir jāpārvadā. Brauciena pašizmaksa ir krietni vien virs diviem eiro, norāda Innusa.
“Pašizmaksa svārstās no 2,80 līdz 3 eiro atkarībā no transportlīdzekļa veida. Tie, kuri nopērk biļeti par diviem eiro pie vadītāja, - pašvaldība tāpat piemaksā šo starpību,” skaidro Innusa.
“Rīgas satiksme” rēķinās arī ar elektrības un citu energoresursu cenu pieaugumu, jo tas atstāj ietekmi uz kopējo infrastruktūru.
“Izmaksas pieaugs, bet mēs aktīvi strādājam pie izdevumu samazinājuma. Mēs daļēji kompensējam izmaksu pieaugumu ar savām darbībām – vienkāršojam procesus, meklējot izdevumu samazinājumu. Tas ļauj pašvaldībai domāt, ka būs vajadzīga saprātīga dotācija,” skaidro Innusa.
Jautāta, vai izmaksu palielinājums var nozīmēt, ka nākotnē būs jāceļ brauciena cena, “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Innusa norāda, ka tas ir valsts un pašvaldības kompetencē esošs jautājums.
“No uzņēmējdarbības viedokļa maksa bija jāceļ jau sen. Pašvaldība kā pasūtītājs, rēķinoties ar iedzīvotāju maksātspēju un demogrāfisko situāciju, mēģina sabalansēt, lai sabiedriskā transporta izmantošana būtu pievilcīga.
Nav liela māksla palielināt cenas. Ja politika ir samazināt autobraucēju skaitu, tad ir jāmeklē iespējas, kā to izdarīt. Pasažierim ir jābūt motivētam to darīt. Ja patērētāja izdevumi, braucot ar privāto transportu, būs mazāki nekā ar sabiedrisko transportu, tad mēs iegūsim pretējo efektu,” saka Innusa.
Tādējādi nevar skatīties uz uzņēmuma izdevumiem un ieņēmumiem no biļetēm – jāskatās no kopējā labuma, ko sabiedrība un pašvaldība gūst no šī kopuma – cik cilvēku pārvietojas un ar kādu transportu viņi pārvietojas. Tādēļ uzņēmumam nav plānu celt braukšanas maksu.
Runājot par norēķinu sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā, Innusa norāda, ka jau tuvākajā laikā pasažieriem tiks piedāvātas jaunas iespējas, kā iegādāties biļetes.
“Burtiski divas trīs nedēļas, un mēs ļausim visiem pasažieriem izmantot savu lietotni, tāpat būs noslēgts līgums ar “Mobilly” un ar vēl vienu biļešu tirgošanas lietotni, kas ļaus pasažieriem pārdot QR biļetes. Darbs pie izvērtējuma ir pabeigts, un ceru, ka ilgākais trīs nedēļu laikā varēsim nodot lietošanā jaunu biļešu sistēmu,” saka Innusa.
Viņa norāda, ka šāda sistēma ir paredzēta pasažieriem, kas reti izmanto sabiedrisko transportu dažādos maršrutos, bet biļete ir nepieciešama operatīvi tūlīt un tagad.