Atbalstot jaunos Latvijas modes māksliniekus, atver showroom un pop-up veikalu

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: publicitātes

15. jūnijā, atbalstot Latvijas modes jaunos talantus un aktualizējot Latvijā radītus produktus, tiek atklāts apģērbu dizaineru showroom (izstāžu zāle) un pop-up veikals “Galerija Centrs” telpās, kas tapis sadarbībā ar dizaineru apvienību “Butterman”, izrādot Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) modes studentu darbus. Nedēļas garumā varēs sastapt pašus modes māksliniekus un iegādāties viņu ekskluzīvos un unikālos darbus.

Jauno Latvijas modes mākslinieku izstāžu zālē tiks piedāvātas konceptuāli izteiksmīgākās un valkāšanai piemērotākās apģērbu kolekcijas. Nedēļas laikā, katru dienu visā tās garumā kāds no jaunajiem apģērbu dizaineriem prezentēs savu unikālo kolekciju, tādā veidā būs arī iespēja satikt klātienē visus māksliniekus. Showroom un pop-up veikals būs pieejams katru dienu no 15. jūnija līdz 22. jūnijam “Galerija Centrs” 3. stāva izstāžu telpas centrālajā daļā.

“Latvijā jaunajiem modes māksliniekiem ir liels izaicinājums “izsisties” un pelnīt atbilstoši pasaules līmenim, neraugoties darbu uz augsto kvalitāti un unikalitāti. Tāpat arī jauno mākslinieku finansiālais pamats ierobežo dizaineru iespējas kļūt pamanāmiem. Esam priecīgi, ka varam piešķirt telpas jaunajiem talantiem bez maksas. “Galerija Centrs” ir par radošo brīvību, pašizaugsmi un pasaulīgām iespējām. Šādā veidā mēs palīdzam jaunajiem talantiem nonākt modes gardēžu un “pērļu mednieku” rokās. Parādot savas kolekcijas plašākai publikai, atklājot reprezentēšanas rīkus un vietu, kur studenti var iepazīties ar stilistiem, citiem modes nozares pārstāvjiem, kā arī modes entuziastiem – tā rodas sadarbības un mākslinieciskās jaunrades iespējas,” stāsta “Galerija Centrs” vadītāja Sanita Krīgere.

Foto: publicitātes

Paralēli showroom darbosies arī pop-up veikals. Tajā būs pārstāvēti Latvijas dizaineri, kuri jau profesionāli darbojas šajā nozarē. Veikalā būs atrodami valkājami apģērbi un aksesuāri nelielos apjomos, bieži arī unikāli darbi vienā eksemplārā.

Modes māksliniece Loreta Asermane vērš uzmanību: “Latvijas iedzīvotāju modes preferences aug un attīstās. Ir svarīgi, ka modes mākslinieki domā par ilgtspējību, audumu izcelsmi un kvalitāti, kā arī oriģinalitāti. Var novērot, ka ievērojamu popularitāti gūst second hand (mazlietotu apģērbu) veikali, jo tiem piemīt ne tikai ilgtspējīgums, bet tie arī piedāvā unikālus un cenu ziņā ļoti pieejamus apģērbus. Latvijas modes mākslinieki saskaras ar daudz šķēršļiem savā karjeras attīstībā, kas bieži vien noved pie neizdošanās, tāpēc ir ārkārtīgi vērtīgi, ka varam parādīt, pastāstīt un piedāvāt savus darbus tirdzniecības centrā, kurā ir tūristu īpatsvars. Es domāju, lai droši un stabili izveidotu savu modes zīmolu Latvijā, tam nebūtu jābūt tikai lokālam, bet gan starptautiskam - atvērtam arī Eiropas auditorijai.”

Foto: publicitātes

LMA Modes dizaina apakšnozare sagatavo laikmetīgi domājošus un profesionāli konkurētspējīgus modes māksliniekus, kuri ir spējīgi strādāt dažādos modes industrijas segmentos, kam nav ģeogrāfisku robežu. LMA katru gadu rīko modes skati, kurā studenti prezentē modes dizaina kolekcijas, kas balstītas uz konceptuālām idejām par cilvēcisko identitāti. Skatē ir redzami dizaina paraugi, kas ir piemēroti gan ražošanai un valkāšanai, gan ir kā mākslas objekti un performances.

Pop-up veikalā un showroom piedalīsies: Madara Keidža, Una Bērziņa, Marta Mielava, Laima Jurča, DOS Adornments, Una Mikuda, Artis Štamgūts, Gunta Edele, Elīna Grīnberga, Anna Gulbe, Ieva Birģele, Baiba Tamane, Elizabete Džeina Rubene, Linda Slava, Vitālijs Kondraščuks, Artūrs Skurstenis, Paula Vēvere, Dārta Sprukule, Marta Marija Ločmele, Laura Indriksone, Laura Kreivina, Loreta Asermane, Zaiga Brutāne.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu