Rīgas brīvosta: Labvēlīgā situācijā ostā pārkrauto kravu apmērs nākamgad var pieaugt par 7-8% (1)

Foto: Edijs Pālens/LETA

Labvēlīgas ekonomiskās situācijas gadījumā kravu apmērs nākamajā gadā ostā varētu pieaugt par 7-8%, bet pastāv arī iespēja, ka kravu plūsmas būs mazākas nekā 2022.gadā, norāda Rīgas brīvostas pārvalde.

Rīgas brīvostas pārvaldē skaidro, ka kravu plūsmas ir tieši atkarīgas no ģeopolitiskās situācijas attīstības un tā, cik veiksmīgi izdosies risināt energoresursu pieejamības un cenas jautājumus ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā kopumā. Tāpēc prognozēs nākamajam gadam valda liela piesardzība.

Brīvostas pārvaldē norāda, ka sankciju pastiprināšana var ietekmēt jaunas kravu grupas, un tas atstās ietekmi uz pārvadājumiem. Arī konteinerkravām, kas pēdējos gados ir viena no lielākajām ostas kravu grupām, bet kuru nozīmīga daļa arī ir bijis tranzīts, rādītāji būs ļoti atkarīgi no ekonomikas atkopšanās iespējām kopumā.

Tāpat ogļu pārvadājumi, kas 2022.gada otrajā pusgadā tika atsākti ar jauniem loģistikas risinājumiem, būs tieši atkarīgi gan no pieprasījuma pēc oglēm Eiropā, gan no spējas padarīt efektīvāku jaunā pārvadājuma loģistikas ķēdi, norāda ostā.

"Pašreizējās situācijas kontekstā pavisam citu un nepārprotami daudz lielāku nozīmi iegūst arī tādi ostai un termināļiem svarīgi jautājumi kā drošība un digitālā transformācija, kas, mūsuprāt, iet roku rokā.

Tieši tāpat arī ostas ilgtspēja, dekarbonizācija, vides saglabāšana un zaļo mērķu sasniegšana nav iedomājama bez inovācijas, digitalizācijas un viedo risinājumu ieviešanas," skaidro Rīgas brīvostas pārstāvji.

Brīvostā arī atzīmē, ka jau pirms pandēmijas un ģeopolitiskās situācijas izmaiņām Rīgas brīvosta digitalizāciju bija noteikusi kā vienu no nākotnes attīstības un konkurences stūrakmeņiem. Šobrīd Rīgas brīvostas pārvalde apņēmusies visu ieplānoto ostas digitālās transformācijas jomā paveikt vēl daudz ātrāk.

Rīgas osta ir lielākā osta Latvijā pēc pārkrauto kravu apmēra.

Svarīgākais
Uz augšu