Krievijā ražotās lidmašīnas palikušas bez ļoti svarīgām detaļām (13)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AFP / Scanpix

Krievijā ražotajām lidmašīnām “Sukhoi Superjet-100” vairs netiek mainīti degvielas filtri, jo tos vienkārši nav iespējams iegādāties sankciju dēļ. Kā vēsta “The Moscow Times”, netīros degvielas filtrus mazgā ar bremžu šķidrumu un izmanto atkārtoti.

Oriģinālos degvielas filtrus, tāpat kā “Superjet” dzinējus, ražoja uzņēmums “PowerJet”, kas ir Krievijas dzinēju būves korporācijas “ODK-Saturn” un Francijas “Safran Aircraft Engines” kopuzņēmums. Franču uzņēmums ir pārtraucis sadarbību ar Krieviju.

Tiek norādīts, ka degvielas filtri beidzās jau rudenī. Rezerves variantu tirgū nav, tāpat arī alternatīvus variantus neesot iespējams atrast. Filtri nepieciešami, lai mehāniskie piejaukumi, ledus daļiņas un nevajadzīgais šķidrums (piemēram, eļļa) nenonāktu dzinēju degšanas sistēmās.

“ODK-Saturn” jau pērn augustā solīja aizstāt franču ražotos filtrus ar saviem izstrādājumiem, taču pašlaik tiek runāts, ka pirmās filtru piegādes būs vien martā, kad tiks pabeigta to sertifikācija. Lai arī viss esot gatavs un ir atrasts ražotājs, filtru ražošanas un piegādes process aizkavējies vietējā regulatora dēļ.

Kā pagaidu līdzekli “ODK-Saturn” piedāvā nolietoto filtru tīrīšanu un atgriešanu tālākai lietošanai. Respektīvi, netīrie filtri tiek piegādāti “ODK-Saturn”, kas filtrus mazgā ar bremžu šķidrumu, un pēc tam filtri atkal nonāk dzinējos.

Aviokompānijas sūdzas, ka šāds līdzeklis nestrādā - “reanimēto” filtru ekspluatācijas laiks ir pārāk īss, vien dažas dienas. Filtri aizsērē jau 40 stundu laikā pēc to atkārtotas uzstādīšanas. Tā kā šai procedūrai nav nekādu ierobežojumu, filtri tiek izmantoti neierobežotu skaitu reižu. Iepriekš ražotājs noteicis, ka ar vienu filtru iespējams nolidot ap 4000 stundu, bet faktiskais rādītājs bija 2000-2500 stundu.

Pagājušajā gadā Krievijā ievērojami pieaudzis incidentu skaits, kas saistīts ar filtru aizsērēšanu. Aviokompānijām “Rossija” un “Azimut” šādu gadījumu skaits bija 92 – piecas reizes vairāk nekā 2021. gadā. Īpaši straujš šādu gadījumu skaita pieaugums bija vērojams gada beigās, kad vairs nebija pieejami jauni filtri.

Pēc divu avotu teiktā, gadījumā, ja piloti saņem signālu par aizsērējušu filtru vienā no dzinējiem, “Superjet” turpina savu lidojumu līdz noteiktajam galamērķim. Bet ja gadās aizsērējums abos dzinējos, tad nekavējoties tiek meklēta iespēja veikt ārkārtas nosēšanos.

Paredzams, ka šādu incidentu skaits turpinās pieaugt vismaz līdz šī gada vasarai jeb brīdim, kamēr nebūs atrisinātas problēmas ar jaunu filtru piegādi.

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu