Aviopārvadājumu apjoms pirmspandēmijas līmeni var sasniegt jau šogad

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Zane Bitere / LETA

Ķīnai atjaunojot starptautiskos lidojumus, aviopārvadājumu skaits visā pasaulē var atgriezties līdz pirmspandēmijas līmenim jau šī gada vidū, pat neraugoties uz to, ka jaunu lidmašīnu trūkums liedz nozarei pilnvērtīgi atgūties, vēsta “Financial Times”, atsaucoties uz vienu no lielākajām lidmašīnu izīrētājām pasaulē “Avolon”.

Uzņēmums paziņojis, ka pagājušajā gadā aviopārvadājumu skaits bija atguvies par 70% no pirmspandēmijas līmeņa, un to sekmēja pieaugošais pieprasījums Eiropā un Ziemeļamerikā. Šogad aviopārvadājumu skaitu sekmēs Āzija, jo Ķīna plāno atvērt robežas ceļotājiem. 2023. gada “Avolon” prognoze ir optimistiskākā kopš 2020. gada, kad kovida dēļ nozare faktiski tika apturēta.

Iepriekš speciālisti brīdināja, ka nozares atgūšanās līdz 2019. gada līmenim nenotiks ātrāk par 2024. gadu. Tomēr Ķīnas lēmums atvērt robežas tiek uzskatīts par pēdējo soli, kas nepieciešams, pasažieru aviopārvadājumu nozarei atgriežoties 2019. gada līmenī.

Pēc “ForwardKeys” datiem, lidojumu rezervāciju skaits starptautiskajiem lidojumiem periodā no 26. decembra līdz 3. janvārim bija pieaudzis par 192%, salīdzinot ar analoģisku periodu gadu iepriekš. Tas gan joprojām ir vien 85% līmenī, salīdzinot ar pirmspandēmijas laiku.

Aviācijas nozares pārstāvji norāda, ka rezervāciju skaits turpinās pieaugt, jo Ķīnas lidsabiedrības jau pašlaik pieņem darbā personālu un pirmo reizi trīs gadu laikā pakāpeniski atjauno starptautiskos reisus. Pastāv gan bažas, ka ceļotājus atturēs doties uz Ķīnu ļoti stingrie testēšanās noteikumi, kas jāievēro visiem, kuri atgriežas Eiropā no Ķīnas.

Palielinājies arī pieprasījums pēc lidaparātiem. Pēc kompānijas “AerCap” ģenerāldirektora Engusa Kellija vārdiem, aviācijas nozarē ir augsts pieprasījums pēc lidaparātiem, arī neraugoties uz ekonomisko situāciju.

Lai arī pieprasījums pēc lidaparātiem ir audzis, problēmas ir lielākajiem lidaparātu ražotājiem “Airbus” un “Boeing”, kuras varētu netikt līdzi lielajam pieprasījumam. “Avolon” norāda, ka pandēmijas dēļ tika apturēts darbs pie vairāk nekā 2400 jaunām lidmašīnām. Pērn darbs pie lidmašīnu ražošanas tika atjaunots, taču tas joprojām nav tik augstā līmenī, kā pirms pandēmijas.

2022. gadā “Airbus” piegādāja 661 lidmašīnu, palielinot ražošanu par 8%, kamēr “Boeing” ražošanas apjomu audzēja par 41%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, piegādājot 480 lidmašīnas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu