"No Daugavpils uz Rīgu tikai ar vilcienu" - slēdz komerciālo autobusu satiksmi starp pilsētām (10)

CopyLinkedIn Draugiem X
Daugavpils autoosta.
Daugavpils autoosta. Foto: Daugavpils pilsētas pašvaldība/"Facebook"

No marta vidus plānots slēgt komerciālo autobusu satiksmi starp galvaspilsētu un Latvijas otru lielāko pilsētu Daugavpili. Starp abām pilsētām plānots saglabāt pāris valsts dotēto reisu, taču tie būs vien nedēļas nogalē, atsaucoties uz autobusu pārvadātāju sniegto informāciju, vēsta Latvijas Radio.

Medijs skaidro, ka ir autobusu reisi, kurus finansē valsts. Un tādi ir teju visi Latvijas autobusu maršruti, bet ir arī komercreisi, kurus finansē tikai uzņēmums, respektīvi, no valsts tas nesaņem ne centa. Tādi Latvijā ir divi maršruti – Rīga–Salaspils un Rīga–Daugavpils. Abi tiek nodrošināti jau pusotru gadu.

Ar pirmo minēto viss esot kārtībā, bet ar reisu uz Latvijas otru lielāko pilsētu situācija ir bēdīga. No 16. marta uzņēmums "Daugavpils autobusu parks" nolēmis satiksmi slēgt. Vēl pagājušajā gadā komersants dienā nodrošināja trīs līdz četrus reisus vienā virzienā, bet tagad dienā ir palicis viens reiss.

Kāpēc "Daugavpils autobusu parks" tā ir nolēmis, skaidroja uzņēmuma komercdirektors Artjoms Vengrevičs: "Tajā maršrutā no paša sākuma bija ļoti zema rentabilitāte. Pusotra gada laikā, reisus pakāpeniski slēdzot, [lēmumu] ietekmēja pasažieru plūsmas samazināšana. Ziemas periodā – janvārī, februārī – autobusi varēja būt piepildīti uz pusi vai uz divām trešdaļām. Protams, tas lēmums uzņēmumam ir grūts, bet mēs kā uzņēmums nevaram atļauties strādāt ar zaudējumiem."

Vilciena biļete teju divreiz lētāka par autobusa

Viņš atzina, ka konkurēt ar vilcieniem ir diezgan grūti, ņemot vērā arī to, ka biļete autobusā maksā 12 eiro, bet vilcienā teju par 5 eiro mazāk jeb 7,25 eiro.

Autotransporta direkcijā norādīja, ka vairums cilvēku pārvietojas ar vilcienu, kas ir lētāks, turklāt arī ātrāks un biežāk kursē. Uz Daugavpili un atpakaļ ik dienu kursē astoņi vilcieni. Kopumā katrā virzienā – pa četriem reisiem. Tā kā autobuss Rīga–Daugavpils ir komercreiss, tad valsts neplāno palaist savu jeb valsts dotēto autobusu. Turklāt maršruts labi kompensējas ar vilcieniem.

Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis atzīmē: "Mums kā organizācijai, kurai jārūpējas par saprātīgiem izdevumiem un jāmeklē ekonomiski pamatotākie veidi, kā nodrošināt šo iespēju pasažieriem pārvietoties,

šis ir tas pamatojuma avots, jo tas [vilciens] ir ātrāks, lētāks un arī pasažieri to novērtē. Ja pasažieri paši neizvēlas autobusu un viņi brauc arvien mazāk un mazāk, un var saprast, kāpēc, – tas ir lēnāks un dārgāks –, tad tā droši vien ir atbilde."

Latvijas Radio informē, ka saglabājas reiss Daugavpils–Ilūkste–Vecumnieki–Rīga. Tas kursēs katru piektdienu un svētdienu vienu reizi dienā.

Autotransporta direkcijā norādīja, ka maršrutā Rīga–Daugavpils tirgus ir atvērts – var pietikties jebkurš cits komersants un piedāvāt savu pakalpojumu.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu