Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris, akcentē Pļavnieks

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks piedalās Starptautiskās dzelzceļu savienības Eiropas reģiona vadības komisijas sanāksmes preses brīfingā.
VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks piedalās Starptautiskās dzelzceļu savienības Eiropas reģiona vadības komisijas sanāksmes preses brīfingā. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Dzelzceļa pārvadājumos Kazahstāna ir Latvijai nozīmīgs partneris, aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Viņš norāda, ka to apliecina šī gada kravu apjomu pieaugums virknē kravu grupu, piemēram, graudu produktu, ķīmisko kravu, metālu un citos kravu segmentos, un LDz ir ieinteresēts turpināt attīstīt multimodālos maršrutus savienojumā no Centrālāzijas uz Eiropu, izmantojot gan Latvijas, gan Kazahstānas tranzīta potenciālu.

Šī gada astoņos mēnešos kopējais pārvadāto kravu apjoms pa dzelzceļu starp Kazahstānu un Latviju bija 1,7 miljoni tonnu. Lai arī šajā periodā ir samazinājušies akmeņogļu pārvadājumi, 3,5 reizes ir palielinājušies pārvadāto graudu produktu apjomi (208 000 tonnu), 2,3 reizes - ķīmisko kravu apjomi (22 000 tonnu) un 1,9 reizes - metālu un ferosakausējumu pārvadājumu apjomi (234 000 tonnu), norāda LDz pārstāvji.

Šonedēļ, no 4. līdz 6.oktobrim, Kazahstānā norisinās starptautiskā transporta un loģistikas izstāde "TransLogistica Kazakhstan 2023", kuras laikā Pļavnieks tikās ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Nurlanu Saranbajevu un pārrunāja dzelzceļa pārvadājumu procesu uzlabošanas iespējas, tālākās sadarbības perspektīvas, šī brīža izaicinājumus, kā arī elektronisko pavadzīmju izmantošanu pārvadājumiem starp Latviju un Kazahstānu, kas uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti un optimizētu pārvadātāja biznesa procesus.

Izstādē ar vienotu zīmolu "VIA Latvia" piedalās Satiksmes ministrija un Latvijas tranzīta nozares lielākie uzņēmumi, tostarp LDz un LDz koncerna uzņēmumi - SIA "LDz Cargo", SIA "LDz Loģistika", SIA "LDz ritošā sastāva serviss" un citi Latvijas transporta koridora pārstāvji.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 128,436 miljoni eiro, kas ir par 7,6% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, taču koncerna zaudējumi pieauga sešas reizes un bija 2,656 miljonu eiro apmērā, liecina kompānijas publiskotā informācija.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze" un loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu