Valdes priekšsēdētāja: Nākamais gads "Latvijas pastam" būs attīstības pagrieziena punkts

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
"Latvijas Pasts" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.
"Latvijas Pasts" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare. Foto: Evija Trifanova/LETA

Nākamais gads VAS "Latvijas pasts" būs attīstības pagrieziena punkts, kur uzņēmumam būs jāparāda spēja strādāt efektīvi un uzlabot darbības procesus, norāda "Latvijas pasta" valdes priekšsēdētāja Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa minēja, ka 2024.gadā "Latvijas pasts" turpinās pilnveidot darbību dažādos sektoros. "Klientiem, kas dzīvo reģionos, mazāk apdzīvotās vietās, uzņēmums aktīvāk piedāvās iespēju izmantot pasta pakalpojumus pēc pieprasījuma, piesakot pastnieku mājās, ne tikai saņemot pakalpojumus pasta nodaļās," minēja Krauze-Čebotare.

Tāpat viņa uzsvēra, ka ir sākta jauna pasta nodaļu koncepta izveide, koncentrējoties uz pakalpojumiem un preču tirdzniecību, kam ir saikne ar "Latvijas pasta" pamatdarbību.

""Latvijas pasts" aizvien vairāk meklēs iespējas izvietot pasta nodaļas vietās, kur ir lielāka cilvēku plūsma, proti, tirdzniecības centros, lai pasta nodaļu darbalaiks būtu klientiem izdevīgāks un pakalpojumi būtu nodrošināti maksimāli ērti pieejamās vietās," sacīja Krauze-Čebotare.

Viņa piebilda, ka uzņēmuma mērķis ir atrasties tajās tirgus pozīcijās, kas "Latvijas pastam" pienākas kā nacionālajam pasta operatoram.

Šogad vēstuļu sūtījumos kritums varētu pārsniegt 10%

Kā norāda "Latvijas pasta" valdes priekšsēdētāja Beāte Krauze-Čebotare, pieprasījums pēc tradicionālajiem pasta pakalpojumiem ik gadu samazinās par 6-7%, jo papīra dokumentus aizstāj e-dokumenti, drukātos preses izdevumus aizvieto elektroniskie mediji, un tas samazina vēstuļu un drukātās preses apriti.

"Šāda tendence ir vērojama visā pasta nozarē, visās valstīs, un Latvija nav izņēmums," norādīja Krauze-Čebotare.

Savukārt, komentējot e-komercijas segmentu, "Latvijas pasta" vadītāja norādīja, ka īpaši pakomātiem ir milzīgs potenciāls, jo iedzīvotāji aizvien vairāk izvēlas iepirkties internetveikalos, sevišķi, ja preces vai pakalpojumi nav pieejami tuvu dzīvesvietai.

Tāpat viņa norādīja, ja Covid-19 laikā e-komercijas pieaugums bija neraksturīgi straujš, tad 2023.gadā šāda dinamika vairs nav vērojama, jo attīstības tempus mazina divi būtiski faktori - karš Ukrainā un iedzīvotāju pirktspējas samazināšanās.

"2023.gadā e-komercijas pieaugums Latvijā un citās Eiropas valstīs sasniegs 7-10% gadā. Šāda e-komercijas augšupeja varētu saglabāties arī 2024.gadā," prognozēja Krauze-Čebotare.

Vienlaikus, runājot par šā gada "Latvijas pasta" darbību, viņa norādīja, ka vērā ņemams ir uzņēmuma sniegums finanšu pakalpojumu sfērā, papildinot, ka kopš 2023.gada sākuma "Latvijas pasts" piedāvā klientiem arī "Visa" maksājumu debetkartes un mobilās lietotnes "Latvijas pasts Pay" priekšrocības.

"Šobrīd "Latvijas pasta" finanšu pakalpojumus izmanto 80 000 klientu. Uzņēmums nākotnē saskata vēl plašākas attīstības iespējas finanšu pakalpojumiem, ko komercbankām ieviest ir sarežģītāk, bet "Latvijas pasts" kā mazāks finanšu tirgus spēlētājs varētu veiksmīgi īstenot," sacīja Krauze-Čebotare.

Jau ziņots, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā bija 100,009 miljoni eiro, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2021.gadā, kā arī uzņēmums strādāja ar 2,21 miljona eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 2500 darbinieku.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu