«Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Grigulis atkāpies no amata (1)

Papildināts 14:30, 7. marts, 2024
CopyLinkedIn Draugiem X
"Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
"Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Foto: Paula Čurkste /LETA

No amata atkāpjas "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, vēsta Latvijas Televīzijas ziņu dienests.

Grigulis paziņoja, ka uzņemas atbildību par jauno elektrovilcienu krīzi. Tā kā krīze esot pārvarēta, pienācis laiks atkāpties.

Pārējie divi valdes locekļi – Aldis Daugavvanags un Raitis Nešpors – amatus saglabā.

Grigulis "Pasažieru vilciena" valdē bija kopš 2017. gada. 2022. gadā uzņēmuma padome viņu pārvēlēja uz jaunu amata termiņu.

Šodien līnijā Rīga–Tukums un saistītajās līnijās tika ietekmēta vilcienu kustība, tā atjaunota plkst. 8.28.

“Šī rīta reisu atcelšanas vai kavēšanās iemesls nav saistīts ar jauno ritekļu uzticamību, bet gan ar problēmām dzelzceļa infrastruktūrā. Proti, tika konstatēti strāvas padeves pārrāvumi," norādīja AS "Pasažieru vilciens" Grigulis.

Februārī tika atjaunota vilcienu kustības precizitāte 98,6%, kas ir iepriekšējā gada līmenī, 17 jaunie elektrovilcieni ir pieejami satiksmei un otro mēnesi pēc kārtas mums ir pieaugošs pārvadāto pasažieru skaits.

“Katrs AS “Pasažieru vilciens” darbinieks atbildīgi un ar augstu pašatdevi pildīja savus pienākumus, sadarbojās gan uzņēmumā, gan ar citiem nozares dalībniekiem, ieviešot un īstenojot risku mazināšanas plānu. Kad plāns ir veiksmīgi ieviests, es nolēmu mazināt publisko spiedienu un atkāpties no valdes priekšsēdētāja amata,” skaidro Grigulis.

Viņš arī pateicās bijušajiem kolēģiem par sadarbību, profesionalitāti, sniegto atbalstu gan ikdienas, gan krīzes situācijās.

“Es lepojos būt daļa no lieliskās “Pasažieru vilciena” komandas un uzskatu, ka tieši lieliski cilvēki ir komandas lielākā vērtība. Uzņēmuma darbību uzrauga padome, valdē darbu turpina valdes locekļi Aldis Daugavvanags un Raitis Nešpors, un uzņēmumā strādā vairāk nekā 1000 kolēģi, tātad uzņēmums ir stabils un visi mērķi ir sasniedzami,” norāda Grigulis.

“Krīze ir pārvarēta. Tomēr šī rīta incidents rāda, ka mēs nevaram mazināt modrību, katram darbiniekam no konduktora līdz valdes loceklim jārīkojas precīzi pēc izstrādātā risku mazināšanas plāna ar visaugstāko atbildību. Transporta nozarē nemainīgi saglabāsies dažāda rakstura incidenti, un tikai no saskaņotas darbības ik dienu, stundu, minūti ir atkarīgs, vai atrisinām to labākajā veidā,” skaidro Grigulis.

Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), komentējot to, vai Grigulim kāds lika atkāpties vai tas ir viņa lēmums, sacīja, ka jautājumi par valdes locekļiem lielās kapitālsabiedrībās ir padomes kompetencē.

"Es vēlos pieturēties pie principa, ka ministrija - kapitāldaļu turētājs, arī ministrijas politiskā vadība primāri strādā ar uzņēmuma padomi. Tas ir kā stratēģiskais ietvars," sacīja ministrs.

TVNET jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu