Putina "konkurenti" tā saucamajās vēlēšanās nopelnījuši ievērojamu naudas summu (2)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: EPA/Scanpix

Krievijas Komunistiskā partija, Liberāli demokrātiskā partija un partija “Jaunie cilvēki” Krievijas diktatora Vladimira Putina pārvēlēšanās varētu būt nopelnījušas vērā ņemamu naudas summu. Kā vēsta “Kommersant”, partijas par dalību “vēlēšanās” saņems ievērojami vairāk, nekā iztērēja par priekšvēlēšanu kampaņu.

Pēc likuma partija, kura izvirzījusi prezidenta vēlēšanām tādu kandidātu, kam izdevies iegūt vairāk nekā 3% vēlētāju balsu, var rēķināties uz vienreizēju izmaksu no Federālā budžeta 152 000 rubļu (1512 eiro) par katru iegūto balsi.

Tādējādi Komunistiskās partijas kandidāts Nikolajs Haritonovs, par kuru nobalsoja 4,31% vēlētāju, savai partijai ir ļāvis nopelnīt 573 miljonus rubļu (5,7 miljonus eiro). Vladislavs Davankovs “Jaunajiem cilvēkiem” nopelnījis 511 miljonus rubļu (5,1 miljonu eiro), bet Leonīds Sluckis no Liberāli demokrātiskās partijas ar 3,2% balsu nopelnījis savai partijai 425 miljonus rubļu (4,2 miljonus eiro). Kopumā visu trīs kandidātu partijas saņems 1,509 miljardus rubļu (15 miljonus eiro).

Visos gadījumos “peļņa” izrādījusies daudz lielāka, nekā partijas ieguldījušas priekšvēlēšanu kampaņā. Ņemot vērā Krievijas Centrālās vēlēšanu komisijas datus, Haritonovs iztērējis vidēji 44 rubļu par vienu balsi, Sluckis – 76 rubļus, bet Davankovs – 110 rubļus.

Diktatora Putina priekšvēlēšanu kampaņai iztērēti 317 miljoni (3,1 miljons eiro) rubļu. Viena vēlētāja balss Putinam izmaksājusi vien četrus rubļus (4 eiro centus).

Komunistiskajā partijā norādīts, ka “tā spējusi visefektīvāk tērēt līdzekļus pirms vēlēšanām.” Kopumā komunisti izdevuši vairāk nekā 26 miljonus eksemplāru aģitēšanas materiālu, “uzfilmējuši labus videoklipus un maksimāli izmantojuši debates”.

“Jauno cilvēku” preses dienests komentē, ka priekšvēlēšanu kampaņas laikā izdarīts akcents uz “jaunu aģitācijas pieeju”, izmantojot internetu kā galveno komunikācijas kanālu ar vēlētājiem. “Pēc rezultāta redzam, ka izdevās piesaistīt daudz jauniešu, kuri iepriekš uz vēlēšanām nav gājuši. Tradicionālā aģitācija uz jauniešiem neiedarbojas. Viņi nelasa bukletus un arī reklāmas uz ielām nav saistošas,” norādīts partijā.

Liberāli demokrātiskā partija uzsvēra, ka “visi izdevumi ir efektīvi izsvērti un skaidri novirzīti uzdevumiem, kas bija jāizpilda kampaņas laikā”.

Putina pārvēlēšanās fiksēti arī ļoti daudzi falsifikācijas gadījumi. Vismaz 22 miljoni balsu par “galveno kandidātu” tika viltoti, liecina vēlēšanu statistikas eksperta Sergeja Špiļkina aprēķini. Šeit gan nav iekļauti dati par elektronisko balsošanu, kā arī par rezultātiem no Krievijas okupētajām Ukrainas teritorijām.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu