Latviešu uzņēmējs Oskars Lūsis pirms 12 gadiem ar tobrīd pieejamajiem resursiem - internetu, datoru, automašīnu un 50 latiem (aptuveni 70 eiro) - izveidoja savu tūrisma pakalpojumu biznesu “OsaBus”, kas nu jau izaudzis līdz pasaules līmeņa spēlētājam savā nozarē. Kompānija paplašinājusies un transformējusies, radot un piedāvājot jaunu transporta un ceļošanas rezervēšanas rīku – “Dispo”.

- Kā jūs kopumā varētu raksturot uzņēmējdarbības vidi Latvijā, kā tā ir mainījusies pēdējo 12 gadu laikā?

- Runājot par savu nozari – tūrismu un pasažieru pārvadājumiem, Latvijā attīstība notiek ļoti lēni. Mēs it kā smejamies par igauņiem, bet laikam igauņiem būtu jāsmejas par mums, ka esam lēni. Tūrisma nozarē noteikti esam atpalikuši.

Pirms kovida pandēmijas mēs strādājām ar Baltkrieviju, tāpat arī Rietumeiropas klientus apkalpojām arī Krievijā un Ukrainā, tāpēc redzam dažas līdzības un dažas atšķirības šajos divos tirgos. Ļoti dīvaini šķiet tas, ka, piemēram, rēķinu formāts mums ir tāds pats kā Baltkrievijā. Tajā pašā laikā Igaunijā šis formāts ir līdzīgs kā Rietumeiropas valstīs.

Sanāk tā, ka mēs Latvijā vēl strādājam pēc tā formāta, kas ir Baltkrievijā. Tas ir ļoti dīvaini. Tagad, cik es saprotu, ir lietas kaut kā uzlabotas šajā jautājumā.

2018. gadā es sāku pētīt, kā tas nākas, ka, piemēram, vācieši un pat igauņi spēj “spēlēt” pasaules mērogā, vai tiešām latvieši nevar?