Iesūti ziņu!

Eiropas Komisija: Dzelzceļš “Rail Baltica” jāuzbūvē līdz 2030. gadam

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Eiropas Komisijas koordinatore Katrīna Trautmane uzrunā Latvijas parlamenta deputātiem sacīja, ka starptautiskās dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” galvenajam maršrutam jābūt gatavam līdz 2030. gadam. Vienlaikus, viņasprāt, projektu nevar īstenot, kamēr visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētas, tostarp Rīga, nebūs savienotas ar Eiropas dzelzceļa tīklu.

Katrīna Trautmane Rīgā ieradās pēc Latvijas parlamentāriešu ielūguma, lai kopīgi izvērtētu “Rail Baltica” projekta perspektīvas, ņemot vērā Eiropas Komisijas viedokli, ziņo Igaunijas sabiedriskās televīzijas raidījums “Aktuālā kamera”.

“Mums ir jāatrod risinājums attiecībā uz pārtraukumu starp pašreizējo finansēšanas periodu un jauno izmaksu termiņu. Sarunas par nākamo finansēšanas periodu jāsāk nākamā gada sākumā,” teica Eiropas Komisijas koordinatore.

Andris Kulbergs, Latvijas parlamenta “Rail Baltica” parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājs ir aprēķinājis, ka maģistrāles būvniecības izmaksas uz vienu iedzīvotāju Latvijā ir daudz lielākas nekā lielākajās ES valstīs.

“Šis projekts katram Latvijas iedzīvotājam izmaksās 5000 eiro. Līdzīgs projekts Francijā izmaksātu 139 eiro uz vienu iedzīvotāju. Latvijai tie ir 22 procenti no IKP, Francijai - 0,3 procenti. Starpība starp valstīm ir milzīga, lai gan pašas būvniecības izmaksas ir vienādas. Tāpēc mums ir kopīgi jācīnās par nepieciešamo finansējumu,” sacīja Kulbergs.

Savukārt Trautmane uzskata, ka galvenajai automaģistrālei, kas savienos trīs Baltijas valstis, jābūt gatavai līdz 2030. gadam – tad nākotnē būs vieglāk piesaistīt ārējās investīcijas.

“Galvenajai automaģistrālei jābūt gatavai līdz 2030. gadam. 2030. gads ir termiņš, un termiņš ir termiņš,” viņa uzsvēra.

Latvija ir atradusi iespēju līdz 2030. gadam “Rail Baltica” pirmā posma būvniecībai ietaupīt vienu miljardu eiro: galvenais maršruts būs viensliežu, turklāt tiks samazinātas trokšņu aizsardzības un auto ceļu infrastruktūras izmaksas.

“Saskaņā ar pašreizējām prognozēm maršruta Igaunijas posma projektēšana būtu jāpabeidz vēlākais līdz nākamajam gadam. Tajā pašā laikā Latvijas valdība pašlaik izpērk zemes gabalus no Rīgas līdz Igaunijas robežai. Ja mēs saņemsim finansējumu, mums pēc iespējas ātrāk būs jāveic būvniecības darbi,” sacīja Latvijas satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Paredzams, ka Latvijas valdība tuvāko nedēļu laikā lems par savām iespējām un attieksmi pret “Rail Baltica” projektu.

Svarīgākais
Uz augšu