Antāne: Laiki, kad nozares atbildīgās amatpersonas saka, «ka tranzītā viss kārtībā», ir beigušies

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē šodien nolemts tomēr neskatīt biedrības «Baltijas asociācija - transports un loģistika» (BATL) ziņojumu par priekšlikumiem situācijas uzlabošanai tranzīta nozarē, uzzinājām Ostu padomē. Tomēr BATL ir ar situāciju apmierināts, jo padome Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vakardienas lēmumam par nepieciešamību par nozari atbildīgajai Satiksmes ministrijai (SM) izstrādāt nozares attīstības ilgtermiņa redzējumu.

Jautājuma izskatīšanu padomē nolemts atlikt līdz SM būs sagatavojusi šo stratēģisko redzējumu nozares tālākai attīstībai.

BATL prezidente Inga Antāne pauda gandarījumu, ka arī premjera vadītā Ostu padome saskata nepieciešamību pēc nozares attīstības ilgtermiņa redzējuma.


«Jūtamies gandarīti, ka esam sadzirdēti, lai gan ceļš uz to nav bijis viegls. (..) Vakardien Tautsaimniecības komisijas lēmums un šodien Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdes politisks atbalsts šim lēmumam nozīmē, ka laiki teicienam «tranzītā viss ir kārtībā» ir noslēgušies. Šobrīd sagaidām no SM profesionālu darbu un redzējumu tranzīta attīstībai nākotnē. Šis ir pirmais nozīmīgais solis tranzīta nozares sakārtošanā,» klāstīja Antāne.


Pēc viņas teiktā, SM un AS «Latvijas dzelzceļš» izlikšanās, ka tranzīta nozarē «viss kārtībā» jau kļuva par bīstamu manevru Latvijas tautsaimniecībai. «Analizējot pēdējo triju gadu statistikas rādītājus, Latvijas ostās pārkrauto kravu apjomi strauji samazinās un šobrīd nav nekādu priekšnosacījumu, lai situācija Latvijā uzlabotos. Lai izvairītos no krīzes tranzīta nozarē, šobrīd atbildīgajai SM un valdībai kopumā būtu steidzami jārīkojas un jāpieņem atbildīgi lēmumi nozares konkurētspējas uzlabošanai, pretējā gadījumā krīzes radītās sekas atstās negatīvu ietekmi uz tautsaimniecību kopumā, budžeta ieņēmumiem, iedzīvotāju labklājību,» skaidroja BATL vadītāja.


Biedrības ieskatā lielu kritikas devu ir pelnījis dzelzceļa lietošanas kopējo izmaksu apmērs, kas no kopējās cenas veido 70-75%, tādējādi ierobežojot pārvadātāju iespējas piedāvāt klientam konkurētspējīgu cenu.


Kā ziņots, otrdien, 17.oktobrī, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē BATL prezidente Antāne norādīja, ka SM joprojām nav izstrādājusi indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības stratēģiju, kas nozīmē, ka nozarei nav skaidrības par valsts kopējo redzējumu attiecībā uz nozari ilgtermiņā.
Antāne uzsvēra, ka šādā situācijā, kamēr nav skaidrs valsts redzējums, nozare stāv uz vietas.


SM indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības stratēģiju plāno izstrādāt līdz gada beigām.


Ostu padome ir valdības izveidota institūcija, un to vada Ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu