Neskatoties uz aizliegumu, Latvijas valsts ceļi slēgs līgumu ar SIA Reck par 8 miljoniem

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Četru miljonu sadārdzinājums par luksoforiem un svēršanas ierīcēm. Tas būs izdevies valsts izņēmumam Latvijas valsts ceļi. Iepirkumu uzraudzības birojs tam bija aizliedzis slēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju SIA Reck, kas piedāvā cenu 8,5 miljoni eiro, tomēr valsts ceļi spītīgi nolēmuši pie šī pretendenta pieturēties.

Lai pamatotu vajadzību samaksāt dārgāk Satiksmes ministrijas uzņēmums pasūtīs jau otro pētījumu, tam tērējot vismaz 10 000 eiro.

2016.gadā valsts uzņēmums Latvijas valsts ceļi nolēma rīkot plašu konkursu, lai vienā sistēmā savienotu luksoforus, svēršanas iekārtas, meteostacijas, ātruma indikatorus un citas iekārtas. Bija paredzēts ceļus modernizēt trīs gadu laikā un valsts budžetā tam paredzēja 4 miljonus eiro.

Konkursā pieteicās lietuviešu uzņēmums FIMA ar cenu 3,6 miljoni un pašmāju SIA Reck, kas prasīja 8,5 miljonus. FIMU konkursa komisija noraidīja, jo tai nebija precīzi tieši tās svaru iekārtas, kādas norādītas nolikumā. Bija palicis pretendents Reck un radās problēma, kā lai slēdz līgumu ar SIA, kura piedāvātā cena tik milzīgos apjomos pārsniedz budžeta iespējas.

Tādā gadījumā likums ļauj iepirkumu izbeigt un sludināt jaunu. Tomēr valsts ceļu valdes loceklis Edgars Strods nolēma spītīgi turēties pie uzvarētāja un veikt pētījumu par piedāvātās cenas pamatotību. Kā ekspertu piesaistīja Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas gaisma speciālistu Edmundu Krēsli. Viņš pāris nedēļu laikā ar uzdevumu tika galā, secināja, ka 8,5 miljoni ir adekvāta cena. Latvijas valsts ceļi SIA Reck pasludināja par konkursa uzvarētāju.

Par šo lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā sūdzējās zaudētājs SIA FIMA. Janvāra beigās IUB sūdzību izskatīja un Valsts ceļiem aizliedza slēgt līgumu ar SIA Reck. Iepirkumu uzraugu lēmums nebija kategorisks. IUB atstāja iespēju valsts ceļiem turpināt sarunas ar kādu no pretendentiem par līguma slēgšanu, ja tas novērš iepirkuma laikā konstatētos trūkumus. Latvijas valsts ceļi atkal izvēlējās vienoties ar dārgāko pretendentu SIA Reck. Taču, lai pārliecinātu valsti, ka izvēle ir laba, nolēma iztērēt vismaz 10 000 eiro vēl vienam pētījumam. Šoreiz algošot auditorkompāniju.

Ja auditoru slēdziens valsts uzņēmumu apmierinās, tad plānots prasīt papildus naudu valsts budžetā. Līdz šim bija aprēķināts, ka nākamajos 3 gados jātērē 4 miljoni. Satiksmes ministrs Uldis Augulis iepriekš Nekā personīga teica, ka pie šīs summas arī būtu jāpieturās. Tagad politiķis savu nostāju ir mainījis.

Ir vēl kāds apstāklis, kas paver iespēju SIA Reck tikt pie 8,5 miljonu eiro līguma. Konkursa zaudētājs lietuviešu uzņēmums FIMA nolēmis Iepirkuma uzraudzības birojā vairs nesūdzēties. FIMA uzvarējis kādā citā Latvijas valsts ceļu konkursā, aprīkos via Baltica šoseju. Otrs pretendents konkursā bija SIA Reck, kas sākotnēji bija iesniedzis sūdzību Iepirkumu birojā, bet nu to ir atsaucis.

Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama šajā gadījumā saskata risku, ka varētu būt notikusi aizliegta vienošanās. Ābrama arī pieļauj, ka augsto cenu veicinājis uzņēmums Latvijas valsts ceļi, pieprasot pārāk daudz pakalpojumus vienā iepirkumā, kur var pieteikties tikai divi uzņēmumi Latvijā.

Latvijas valsts ceļu valdes loceklis Strods cer, ka valsts papildus naudu iedos un ar dārgo piegādātāju izdosies vienoties, lai jau gada otrajā pusē varētu sākt darbus luksaforu uzstādīšanas darbus. SIA Reck piedāvājums paredz, ka šos darbus veiks apakšuzņēmums Lucidus, kuru agrāk sauca Moduls Interjers un kas daļēji pieder uzņēmēja Māra Martinsona bērniem.

Latvijas valsts ceļi ir secinājuši, ka lietuviešu uzņēmuma FIMA piedāvājums šajā konkursā ir bijis ar pārāk pazeminātām cenām. Tomēr tas nav traucējis šo uzņēmumu pasludināt par uzvarētāju citā Latvijas valsts ceļu konkursā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu