«Latvijas balzams» veikali: Pāreja uz eiro ietekmēs iepirkšanās paradumus (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Patērētāju emocionālā attieksme pret skaitliski lielāku cenu eiro valūtā, kā arī nepieciešamība tirgotājiem kompensēt papildu ieguldījumus, pārejot uz jauno valūtu, mazinās Latvijas tirgotāju apgrozījumu nākamā gada pirmajos mēnešos, biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja AS «Latvijas balzams» veikalu tīkla vadītājs Pāvels Fiļipovs.

Vienlaikus viņš norādīja, ka eiro ieviešana veicinās tūristu iepirkšanos vietējos veikalos, kā arī atvieglos tirgotāju savstarpējos norēķinus par importētajām precēm un pakalpojumiem.

«Pārveidojot cenas no latiem uz eiro, to skaitliskā izteiksme palielinās. Piemēram, pudele vīna, kas maksā 4,70 latus, konvertējot izmaksas uz eiro pēc pašreizējā kursa, maksās 6,69 eiro, tātad pircējs redzēs par trešdaļu lielāku ciparu. Vismaz sākotnējā periodā tas padarīs pircēju apdomīgāku naudas tēriņos. Protams, ar laiku jaunās cenas iedzīvotājiem kļūs ierastākas, tomēr tirgotājiem šis emocionālais faktors noteikti ir jāņem vērā, plānojot nākamā gada ieņēmumus,» atzina Fiļipovs.

Viņš arī norādīja, ka nav korekts daudzkārt izskanējušais viedoklis, ka tirgotāji ļaunprātīgi izmantošot pāreju uz eiro, radot cenu pieaugumu produktiem vai pakalpojumiem.

«Tas nav mūsu interesēs. Ir jāsaprot, ka šis process nes līdzi virkni nopietnu izmaksu jeb investīciju, kas saistītas ar tehnisko sagatavošanos pārejai uz eiro, kas tirgotājiem būs jākompensē,» sacīja Fiļipovs.

Vienlaikus viņš atzina, ka atsevišķu tirgotāju attieksme pret jaunās cenas aprēķināšanu tomēr var nebūt godprātīga.

«Cits jautājums - cik godīgi rīkosies katrs atsevišķs tirgotājs, aprēķinot cenu pieaugumu un piemērojot to savām precēm. Mēs kā Latvijas Tirgotāju asociācijas biedri atbalstām godīgas eiro ieviešanas iniciatīvu, parakstot īpašu kodeksu. Tā principi paredz, ka tirgotāji apņemas rūpīgi un taupīgi īstenot visas aktivitātes, kas saistītas ar pāreju no lata uz eiro, tostarp pircēju informēšanu un izglītošanu par preces cenu latos un eiro naudas maiņas periodā,» norādīja veikalu tīkla vadītājs.

«Latvijas balzams veikali» ir alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu veikalu tīkls Latvijā, kas dibināts 1991.gadā un pieder «S.P.I. Group» grupas uzņēmumam SIA «Bravo». «Latvijas balzama» veikali klientiem piedāvā alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu, saldumu un suvenīru klāstu. Uzņēmumam pieder 50 veikali Rīgā un lielākajās Latvijas pilsētās, savukārt Lietuvā ir 25 «Bravo Alco» veikali.

Latvija eiro gatavojas ieviest 2014.gada 1.janvārī.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu