Daugavas promenāde arī pirms krasta nostiprināšanas ir droša (18)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kaut arī Daugavas krastmalas posmā no Dzelzceļa tilta līdz Salu tiltam drīzumā ieplānots veikt nostiprināšanas darbus, šajā posmā rekonstruētās promenādes posms, kas oficiāli atklāts šodien, gājējiem ir drošs, skaidroja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā.

Jau ziņots, ka, noslēdzoties Daugavas promenādes posma no Dzelzceļa tilta līdz Salu tiltam rekonstrukcijai, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments izsludinājis iepirkuma konkursu par šī posma krastmalas nostiprinājuma remontdarbiem un zemūdens hidrotehniskajiem darbiem. Remontējamais posms ir krastmalas daļa, kur nupat noslēdzies apjomīgs Eiropas Savienības līdzfinansēts rekonstrukcijas projekts, renovējot veco promenādi un sakopjot Spīķeru kvartālu. Projektā ieguldīti vairāk nekā pieci miljoni latu, un tas svinīgi tiek atklāts šodien.

Foto: LETA

Pilsētas attīstības departamentā skaidroja, ka plānotie krastmalas nostiprināšanas darbi tiks veikti, pamatojoties uz apskates rezultātiem, kas veikti projekta «Kvartāla starp Maskavas ielu, Krasta ielu, Turgeņeva ielu un Daugavas upes krastmalas daļas no Dzelzceļa tilta līdz Salu tiltam revitalizācija» būvdarbu laikā. Kā ziņots, SIA «Jūras vējš» pērn veiktās pārbaudes gaitā tika konstatēts, ka promenādes pamata nesošās konstrukcijas izdrupušas un, lai tās noturētos virs ūdens un promenāde neiegāztos ūdenī, nepieciešami ievērojami papildu ieguldījumi to nostiprināšanai.

Nostiprināšanas darbi nepieciešami, lai nodrošinātu labiekārtoto teritoriju ilgtspēju, jo ilgākā laikā periodā grunts izskalošanās caur krasta nostiprinājuma pašreizējiem defektiem var izraisīt izbūvētās promenādes bojājumus, skaidro departamenta speciālisti.

Uz jautājumu, kāpēc šie darbi netika veikti promenādes rekonstrukcijas gaitā, Pilsētas attīstības departaments norāda, ka, pamatojoties uz SIA «Jūras vējš» veiktā pētījuma rezultātiem, tika veikta tehniskā projekta izstrāde, taču krasta nostiprināšanas darbus veiktajā būvniecības līgumā nebija iespējams veikt, pamatojoties uz Publisko iepirkuma likuma regulējumu, kas šādā gadījumā nosaka atsevišķa atklāta konkursa organizēšanu.

Departaments mierina, ka krastmalas nostiprināšanas darbu laikā ierobežojumi promenādes izmantošanā varētu būt minimāli un īslaicīgi, jo lielākais darba apjoms veicams upes pusē.

Foto: LETA

Krastmalas nostiprināšanas darbu gaitā būs jāveic krasta nostiprinājuma dekoratīvās apdares elementu sagatavošana, kas iekļauj grunts atskalošanu zem ūdens, lai varētu no ūdens izcelt nobrukušos apdares granīta akmeņus. Pēc tam tiks veikts vairāku piestātņu dzelzsbetona plātņu remonts, divām piestātnēm tiks nomainītas priekšējās sienas dzelzsbetona plātnes.

Krasta nostiprinājuma remonta gaitā tiks veikta pamatnes sagatavošana granīta mūra montāžai, granīta mūra veidošana piecās vietās, kā arī tiks veikts krasta nostiprinājuma granīta mūra šuvju remonts ūdens mainīgajā zonā 580 metru garā posmā. Tāpat tiks veikts 145 koka nosegvairogu remonts čaulpāļu sadures vietās, bet tukšumu aiz koka nosegvairogiem tiks piepildīts ar 29 kubikmetriem betona.

Daugavas krastmalas nostiprinājuma zemūdens hidrotehnisko darbu laikā būs jāveic arī gultnes attīrīšana.

Pieteikumu iesniegšanas termiņš Iepirkuma konkursā noteikts līdz 2.septembrim, līgumcena paredzēta ne vairāk kā 280 000 latu bez pievienotās vērtības nodokļa. Darbi būs jāpaveic divu līdz trīs mēnešu laikā.

Kā ziņots, no šodienas rīdziniekiem tiek atvērta renovētā Spīķeru kvartāla teritorija un atjaunotā promenāde gar Daugavu starp Dzelzceļa un Salu tiltu.

Maskavas, Krasta un Turgeņeva ielas kvartāla degradētās teritorijas revitalizācijas projektā ieguldīti 5,37 miljoni latu. No Eiropas Reģionālās attīstības fonda piesaistīts finansējums 2,55 miljonu latu apjomā, Rīgas domes līdzfinansējums ir 2,75 miljoni latu, bet vēl 120 000 latu piešķirti no pilsētas infrastruktūras fonda līdzekļiem betona skeitparka būvniecībai.

Foto: LETA

Gar Daugavas krastu vienā līmenī ar Krasta ielas brauktuvi līdz Salu tiltam izbūvēts 1,2 kilometrus garš veloceliņš un atjaunota promenāde, bet Spīķeru kvartāla rekonstrukcijas darbu gaitā nojauktas trīs ēkas, 43 nolietotās garāžas, nomainīti 6,5 kilometri elektrības kabeļu, uzstādīti 94 apgaismojuma balsti, nomainīts ūdensvads 1,2 kilometru garumā, lietus kanalizācija 2,3 kilometru garumā.

Veicot labiekārtošanas darbus, tiek veidots bērnu rotaļlaukums, uzstādīti 75 soliņi un sols gar tuneļa atbalsta sienu 93 metru garumā, uzstādīti 52 puķu podi.

Spīķeru kvartāla revitalizācijas projektu veica personu apvienība «Merks-Saldus ceļinieks».

Komentāri (18)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu